A The New York Times (NYT) egy nyilvánosságra nem hozott hét számjegyű összegért vásárolta meg a népszerű Wordle szójátékot. A részleteket a BBC közölte.

Az ingyenes és egyszerű játékot, amely tavaly októberben kezdte pályafutását és mára már több millió játékossal büszkélkedhet, Josh Wardle szoftvermérnök fejlesztette ki.

A játék akár néhány perc alatt lejátszható, az aznapi ötbetűs szót kell csupán kitalálni. Ha a tippelt betű szerepel a szóban, de rossz helyre jelölte a játékos, akkor a betű aranyszínűvé válik, ha mind a betű és az elhelyezése is helyes, akkor zöld színű lesz, ha sem a betű, sem a tippelt hely nem jó, azt szürkével jelzik.

Wardle a Twitteren közzétett nyilatkozatában jelentette be a vásárlást, és hozzáfűzte: régóta csodálom a NYT játékokhoz való hozzáállását és azt a tiszteletteljes magatartást, ahogyan a játékosokkal bánnak."

A NYT küldetése, hogy nélkülözhetetlen tudakozódási forrás maradjon minden olyan angolul beszélő ember számára, akit érdekel, hogy mi történik a világban, és naprakész szeretne lenni. A New York Times Games ennek a stratégiának kulcsfontosságú eleme.

A The New York Times egyik számaForrás: Pinterest

Wardle a világjárvány kirobbanásakor rendszeresen fejtette a NYT keresztrejtvényeit és helyesírási fejtörőit, ezekből merítette a Wordle ötletét. Ennélfogva egyértelmű volt, hogy nem adhatja el másnak a játékot.