Az indiai Koo nevű mikroblog, 2021 végén már meghaladta a 20 millió letöltést, és 10 nyelven érhető el, köztük angolul is. A vállalat társalapítója, Mayank Bidawatka pedig szeretné elérni, hogy idén az applikáció India mind a 22 hivatalos nyelvén elérhető legyen – mondta a BBC-nek.
Az ország technológiai központjának számító Bangalore-ban működő Koo akkor kezdett el jelentősen felértékelődni a piacon, amikor konfliktus alakult ki az amerikai Twitter és az indiai kormány között.
Narendra Modi indiai miniszterelnök ugyanis egyes fiókok blokkolását kérte a Twittertől, aminek az amerikai cég először eleget tett, majd „elégtelen indoklásra" hivatkozva visszaállította az érintett fiókokat. A kormány ezt követően jogi lépéseket helyezett kilátásba a Twitter indiai alkalmazottjaival szemben.
A Koo még 2020 elején indult, és elsősorban nem is angol nyelvű felhasználókat célzott meg.
Tavaly viszont már Nigériában is terjeszkedni tudott, ahol a kormány felfüggesztette a Twitter használatát. Most pedig a cég vezetése úgy számol, hogy 2022 végére már 100 millió felhasználójuk lehet.
Bidawatka egyébként Aparmeya Radhakrishna „angyalbefektetővel" együtt alapította a céget, akinek a TaxiForSure utazási üzletét 2015-ben 200 millió dollárért vásárolta fel az Ola nevű indiai vállalat. A két vállalkozó korábban már létrehozta együtt a Vokal nevű, indiai nyelveken működő tudásmegosztó platformot.
A Koo célja most az, hogy olyan országokban terjeszkedjen, ahol nem az angol a hivatalos nyelv. Bidawatka jelezte,
Délkelet-Ázsia különösen izgalmas lehetőségeket kínál, mivel nagyszámú potenciális felhasználó található a régióban, akik körében alacsony a jelenlegi platformok elérése.
Hozzátette, csupán a Föld lakosainak 20 százaléka beszél angolul, vagyis a maradék 80 százalék nyitott piacnak számít.