Meghódítaná a világot az indiai Twitter

mobil csaj nyomkod kép
An Indian man walks past a billboard advertising a mobile service provider in Mumbai on September 30, 2015. India, one of the world's largest smartphone markets, has started offering 4G mobile services, seen as crucial for companies competing in the cut-throat Indian market, which has around 952 million mobile subscribers according to figures from India's telecoms regulator TRAI. AFP PHOTO/ INDRANIL MUKHERJEE
Vágólapra másolva!
Globális babérokra tör az „indiai Twitterként" emlegetett Koo mikroblog alkalmazás. A vállalat társalapítója egyenesen azt a célt tűzte ki, hogy meghaladják a Twitter 25 milliós indiai felhasználói bázisát.
Vágólapra másolva!

Az indiai Koo nevű mikroblog, 2021 végén már meghaladta a 20 millió letöltést, és 10 nyelven érhető el, köztük angolul is. A vállalat társalapítója, Mayank Bidawatka pedig szeretné elérni, hogy idén az applikáció India mind a 22 hivatalos nyelvén elérhető legyen – mondta a BBC-nek.

Az ország technológiai központjának számító Bangalore-ban működő Koo akkor kezdett el jelentősen felértékelődni a piacon, amikor konfliktus alakult ki az amerikai Twitter és az indiai kormány között.

Narendra Modi indiai miniszterelnök ugyanis egyes fiókok blokkolását kérte a Twittertől, aminek az amerikai cég először eleget tett, majd „elégtelen indoklásra" hivatkozva visszaállította az érintett fiókokat. A kormány ezt követően jogi lépéseket helyezett kilátásba a Twitter indiai alkalmazottjaival szemben.

A Koo még 2020 elején indult, és elsősorban nem is angol nyelvű felhasználókat célzott meg.

Tavaly viszont már Nigériában is terjeszkedni tudott, ahol a kormány felfüggesztette a Twitter használatát. Most pedig a cég vezetése úgy számol, hogy 2022 végére már 100 millió felhasználójuk lehet.

Egyre népszerűbb az "indiai Twitterként" emlegetett Koo Forrás: AFP/Sanjay Kanojia

Bidawatka egyébként Aparmeya Radhakrishna „angyalbefektetővel" együtt alapította a céget, akinek a TaxiForSure utazási üzletét 2015-ben 200 millió dollárért vásárolta fel az Ola nevű indiai vállalat. A két vállalkozó korábban már létrehozta együtt a Vokal nevű, indiai nyelveken működő tudásmegosztó platformot.

A Koo célja most az, hogy olyan országokban terjeszkedjen, ahol nem az angol a hivatalos nyelv. Bidawatka jelezte,

Délkelet-Ázsia különösen izgalmas lehetőségeket kínál, mivel nagyszámú potenciális felhasználó található a régióban, akik körében alacsony a jelenlegi platformok elérése.

Hozzátette, csupán a Föld lakosainak 20 százaléka beszél angolul, vagyis a maradék 80 százalék nyitott piacnak számít.