Az amerikai tudományos akadémia (PNAS) tanulmánya rávilágít arra, hogy a pénz milyen szerepet játszhat a gyermek képességeinek fejlesztésében.
Ez a jelentős tudományos felfedezés azt mutatja meg, hogy egyszerűen a több pénz, de még egy szerény összeg is hozzájárulhat a gyermek agyműködésének fejlődéséhez"
– mondta Martha J. Farah, a Pennsylvania egyetem agykutatója. Charles Nelson III, a Harvard Egyetem kutatója azonban hozzátette, hogy a kifizetések teljes hatása nem derül ki egészen addig, amíg a gyerekeken el nem végeznek kognitív teszteket.
Ha én lennék a döntéshozók helyében, figyeltem volna az eredményekre. De még túl korai olyan törvényt elfogadni, amely minden családnak havi 300 dollárt adna"
– mondta a kutató, arra utalva, hogy idén januárban véget ért az Egyesült Államok ideiglenes gyermektámogatási programja.
Hat egyetem részvételével, összesen ezer anyát és csecsemőt toboroztak, majd véletlenszerűen két csoportra osztották a családokat. Az egyik csoport tagjai havi 20 dollárt (több mint 6100 forint), a másik pedig 333 dollárt (több mint 100 ezer forint) kaptak.
A babákat első születésnapjuk után EEG-teszteknek vetették alá és azt találták, hogy akiket a nagyobb összeggel támogatott csoportba helyezték el, jobban teljesítettek a gyors agyi funkciók szintjén. A kifizetések a gyerekek legalább 4 éves korukig folytatódnak, és a kutatók további vizsgálatokat terveznek. A tudósok továbbá azt próbálják meghatározni, hogy a pénz miért változtatta meg az agy fejlődését: a jobb élelmiszer vásárlása, a jobb egészségügyi ellátás választása, a szülő csökkentett stressz-szintje vagy a plusz pénznek köszönhetően a szülő több időt tölthetett a gyermekével?
További részletek a Világgazdaságban.