A mikrohulámú sütőben pattogtatható kukorica volt a koronavírus-járvány miatti lezárások egyik különös nyertese. Ahogy ugyanis sokan kényszerültek otthon maradni, hirtelen jelentősen megnőtt a kereslet a popcorn iránt.

Az európai fogyasztók különösen nagy lelkesedéssel vásároltak otthon, mikróban pattogtatható kukoricát tavaly, ahogy a járvány miatti lezárások miatt sokan kényszerültek tartósan otthon maradni – írja az RT.com a kontinens legnagyobb pattogatott kukorica gyártójának számító Natais beszámolója alapján.

Michael Ehmann, a vállalat vezérigazgatója elmondta, a mozik bezárásával és a járványügyi korlátozásokkal jelentősen megnőtt a kereslet az otthoni nassolnivalók iránt. Ennek következtében pedig a kukoricaeladások új csúcsokra emelkedtek.

A Natais már 2020-ban is több mint 200 millió csomag pattogatott kukoricát adott el Európában, és ez a szám 2021-ben 207 millióra emelkedett. A cég menedzsmentje most 4-5 százalékos éves növekedési ütemmel számol a következő évekre.

Megugrott a pattogatott kukorica fogyasztás a lezárások alattFotó / Getty Images

Érdekesség, hogy miközben egy kis francia családi vállalkozásról van szó, amely mindössze 130 embert foglalkoztat, a Natais biztosítja a teljes európai popcornkínálat közel 40 százalékát. Noha a francia mozikban árusított kukoricák 80 százalékát ők szállítják, a külföldi értékesítések adják a cég 75 millió dolláros éves forgalmának több mint 90 százalékát.

A trend egyébként az USA-ban is hasonló volt. Egyes amerikai gyártók arról számoltak be, hogy 2020-ban, amikor az első lezárások életbe léptek, a mikrózható pattogatott kukoricák iránti kereslet hirtelen 40-80 százalékkal nőtt.