A világ legnagyobb szállodaláncát üzemeltető Marriott International adózott eredménye tavaly 1,1 milliárd dollár (344 milliárd forint) volt, szemben az egy évvel korábbi 267 millió dolláros (83,5 milliárd forint) veszteséggel, az éves bevétel 31 százalékkal, 13,86 milliárd dollárra (4337 milliárd forint) nőtt.

A cég kedden ismertetett közleménye szerint a tavalyi utolsó negyedévben a vállalat 468 millió dolláros (146 milliárd forint) , részvényenként 1,42 dolláros (444 forint) adózott eredményt ért el az egy évvel korábbi 164 millió dolláros (51,3 milliárd forint) , részvényenkénti 50 centes (156 forint) veszteség után.

A december végével záródott három hónapban az egyszeri tételek nélküli részvényarányos eredmény 1,3 dollár (407 forint) volt, felülmúlta az elemzői várakozások átlagában szerepelt 1 dollárt (313 forint).
A Marriott bevétele a tavalyi utolsó negyedévben több mint kétszeresére, 4,45 milliárd dollárra (1393 milliárd forint) nőtt az előző év azonos időszakához képest. A szakértők átlagosan 3,99 milliárd dollárra (1249 miliárd forint) számítottak.

Budapesten is üzemeltet szállodát a láncFotó: Csudai Sándor - Origo

A társaság egy kiadható szobára jutó nettó szobaár-bevétel mutatója (revenue per available room, RevPAR) a negyedévben éves viszonylatban 124,5 százalékkal emelkedett világszerte, míg az Egyesült Államokban és Kanadában 143,6 százalékkal nőtt.

A Marriott International mintegy 8000 szállodát kezel 139 országban 30 márkanév alatt. A cég legismertebb szállodaláncai közé tartozik a Ritz-Carlton, a Courtyard, a Residence Inn, a Marriott, a St. Regis, Le Meridien, Sheraton, Four Points.