Az amerikaiak imádnak nassolni, és ez az eladásokon is látszik

chips
Vágólapra másolva!
A nassolnivaló élelmiszerek eladásai tavaly közel 7 százalékkal nőttek az Egyesült Államokban, és ezzel az amerikai lakosság több mint 30 milliárd dollárt költött ilyen termékekre 2021-ben.
Vágólapra másolva!

A teljes élelmiszerpiaci növekedési trendet maga mögé szorítva, 7 százalékkal emelkedtek tavaly az USA-ban a nassolnivaló élelmiszerek (snack) eladásai.

Ezzel az amerikai lakosság összesen 30,5 milliárd dollárt költött ilyen termékekre 2021-ben

– írja az RT.com a chicagói IRI piackutató adatai alapján.

A nassolnivalók körében különösen jelentős növekedést produkáltak a szárított húsok (21,3 százalék), de a pirított kukorica (16,2 százalék), valamint a szárított gyümölcsök (15 százalék) is igen erősen teljesítettek. A burgonya chipsek növekedési üteme csupán 3 százalékos volt.

Több mint 30 milliárd dollárt költött nassolnivalókra az amerikai lakosság 2021-ben Forrás: Shutterstock

A statisztikák egyébként arra utalnak, hogy az amerikai lakosság egyre egészségtudatosabbnak számít, amikor a nassolnivalók kiválasztásáról van szó.

Erre a trendre pedig már a gyártók is reagáltak, és igyekeznek a termékeikkel lekövetni a változó keresletet.

A nassolnivalók kapcsán pedig nem is mellékes az egészségtudatosság. A hivatalos adatok alapján ugyanis az Egyesült Államok teljes lakosságának nagyjából 40 százaléka számít túlsúlyosnak.