Indulhat az új Duna-híd tervezése

Monostori híd ünnepélyes avatása 2020. szeptember 17-én, Átadták az új komáromi Duna-hidat
Monostori híd ünnepélyes avatása 2020. szeptember 17-én
Vágólapra másolva!
A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kihirdette a Győr északnyugati elkerülőjére kiírt tervezői közbeszerzés végeredményét. Összesen mintegy 13 kilométeres főút jön létre, amelyből 3 kilométer lesz négysávos.
Vágólapra másolva!

A Magyarépítők.hu cikke szerint a 2018-ban a Hódút Kft. és a Strabag Általános Építő Kft. által befejezett 813-as főút folytatásaként épülő utat a Pannonway Építő Kft., valamint az UNITEF'83 Műszaki Tervező és Fejlesztő Zrt. készíti elő nettó 749 millió forintos szerződéses érték mellett.

A közbeszerzés adatai szerint a 813-as főutat egészen az M1-es autópályáig hosszabbítják meg: összesen mintegy 13 kilométer hosszú, egybefüggő elkerülő út épül.

Ezen belül hozzávetőleg 10 kilométer kétsávos, illetve 3 kilométer négysávos út jön létre.

Illusztráció Fotó: Szabó Gábor - Origo

Az új nyomvonal a 14-es főút és a 813-as főút meglevő csomópontjából indul négy sávon, és mintegy 1 kilométeren át négysávos. Ezután a vámosszabadi elkerülő úti elválási csomóponttól kétsávon folytatódik tovább körülbelül 9,6 kilométer hosszon. A főúti paraméterekkel megtervezendő út Győrújfalu és Győrzámoly települések között haladva éri el a 1401-es utat, amelyet külön szinten keresztez.

A Mosoni-Duna és a Rábca folyókon átívelő hidakat követően az út négysávos kialakítással éri el az 1-es főútnál létesülő különszintű csomópontot.

Tanulmánytervi szinten a feszített vasbeton felszerkezetű Mosoni-Duna híd összesen 355 méter felszerkezeti hosszal került megtervezésre.

A tervezési szakasz az M1 autópálya - 85. számú főút meglevő körforgalmú csomópontjaiban ér véget.