Varga Mihály: Magyarország az elmúlt tizenkét évben sebességet váltott

M4-es gyorsforgalmi út Cegléd és Abony közötti 17,6 kilométeres szakaszának átadóünnepsége
Abony, 2020. július 23. Kamion közlekedik az M4-es gyorsforgalmi út Cegléd és Abony közötti 17,6 kilométeres szakaszán az abonyi pihenő közelében az út átadóünnepsége napján, 2020. július 23-án. Ezzel a szakasszal, amely 26 milliárd forintból épült meg, elkészült a gyorsforgalmi út teljes Pest megyei összeköttetése az M0-ás körgyűrűtől Abonyig 62 kilométeren, közel 100 milliárd forintból. 2022 tavaszáig megépül a Szolnok elérését és elkerülését biztosító Abony-Törökszentmiklós út is. MTI/Mészáros János
Vágólapra másolva!
Magyarország 2010 óta minden tekintetben, így a közúthálózat fejlesztésében és a gyorsforgalmi úthálózat kiépítésében is sebességet váltott - jelentette ki a pénzügyminiszter kedden, az M4 gyorsforgalmi út Abony és Törökszentmiklós közötti szakaszának átadóünnepségén.
Vágólapra másolva!

Varga Mihály a nettó 125 milliárd forint hazai forrásból megvalósult, több mint 27 kilométeres, kétszer kétsávos autóút szolnoki pihenőhelyén tartott eseményen kiemelte: a 2010-ben még kevesebb mint 1300 kilométeres gyorsforgalmi úthálózat hossza mára meghaladja az 1900 kilométert.

- tette hozzá.

A felvételen az M4-es gyorsforgalmi út egy korábban átadott szakasza Forrás: MTI/Mészáros János

Földi László (Fidesz-KDNP), Pest megye 12-es számú, ceglédi székhelyű választókerületének jelenlegi országgyűlési képviselője és kormánypárti képviselőjelöltje emlékeztetett: az MSZP már 2006-ban megígérte az M4-es út megépítését, melyből nem lett semmi. A polgári kormány ugyanakkor ezzel is bebizonyította: nemcsak ígér, hanem számítani is lehet rá.

Herczeg Zsolt (Fidesz-KDNP), Jász-Nagykun-Szolnok megye 4-es számú, törökszentmiklósi székhelyű választókerületének országgyűlési képviselőjelöltje, Mezőtúr polgármestere rámutatott: évtizedek óta vártak a mai napra, hiszen az M44-es út mellett immár az M4-es út is gyorsabbá és biztonságosabbá teszi a térségben élők közlekedését.

Szalay Ferenc (Fidesz-KDNP), Szolnok polgármestere köszöntőjében hangsúlyozta: az M4-es út a következő 100-150 évre meghatározza az ország közepének és keleti részének fejlődését. Az új szakasz egyúttal azt is reprezentálja, "milyen hihetetlen munkára képes" a magyar építőipar - fogalmazott. A városvezető aláhúzta: a fejlesztés megnyitja a térséget, és az eddig elkészült szakaszok is mutatják, miként indulnak el a munkahelyteremtő beruházások Szolnok irányába.

Köszönetet mondott a gazdaságpolitikáért és előrelátásért, mely megteremtette az M4-es út megépítésének forrásait. Véleménye szerint kizárólag az ország ilyen ütemű fejlődése mellett volt elképzelhető, hogy ez a beruházás kizárólag hazai költségvetésből megvalósulhasson. Rámutatott, hogy 2010 előtt azért nem lehetett ugyanezt végrehajtani, mert nem így működött és gondolkodott az ország. Ma a vidék felemelése komoly politikai cél, mely számos programban és a keleti országrész felemelkedésében is tetten érhető. Minderre a megye 1900 milliárd, míg Szolnok 330 milliárd forintot fordíthat - közölte.

Pántya József, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.) útfejlesztési igazgatója a beruházás műszaki tartalmát ismertetve elmondta:

az új autóútszakaszon 27 külön szintű átvezetést biztosító műtárgy, 4 külön szintű csomópont, 2 pihenőhely, egy 168 méteres Zagyva-híd, egy 110 méteres Millér-híd, egy 415 méter hosszú a Tisza ártere felett, továbbá egy 758 méter hosszú, a folyó felett átívelő híd épült.

Utóbbi súlya meghaladja a 8300 tonnát, 148 méteres medernyílása rekordnak számít Magyarországon - tette hozzá. Közlése szerint a kivitelezés során 7 millió köbméter töltésanyagot, 150 ezer köbméter betonalapot és hasonló mennyiségű aszfaltot építettek be. Emellett 9 kilométernyi kapcsolódó útszakaszt is átépítettek, felújítottak.