Rekorderedményt ért el tavaly a Stellantis

Stellantis, vállalat, autóipari vállalat, autó, ipar
The sign is seen outside of the FCA US LLC Headquarters and Technology Center as it is changed to Stellantis on January 19, 2021 in Auburn Hills, Michigan. - Newly-created European carmaker Stellantis motored its way January 18, 2021 onto the Paris and Milan stock exchanges. Stellantis -- created by the merger of France's PSA and US-Italian rival Fiat Chrysler -- is the world's fourth-biggest automaker by volume. (Photo by JEFF KOWALSKY / AFP)
Vágólapra másolva!
Túlteljesítette 2021-es eredménytervét és rekordforgalmat ért el a Stellantis autóipari konszern az ágazatot sújtó alkatrészhiány ellenére is a cég honlapján szerdán publikált beszámoló alapján.
Vágólapra másolva!

A 2021. január 17-én új vállalatként, az olasz-amerikai Fiat Chrysler Automobilies és a francia PSA egyesülésével létrejött Stellantis N.V. rekorderedményt ért el 2021-ben összehasonlítható alapon.

Nyeresége javulását részben a fúzió szinergikus előnyeinek, részben pedig az alkatrészhiány közepette a magasabb nyereségtartalmú modellekre összpontosító termelésnek tulajdonította a Stellantis, miközben értékesítési volumene egyötödével csökkent.

A nettó értékesítési árbevétel 152,1 milliárd euró, 14 százalékkal magasabb - a fúzió figyelembe vételével - az előző évivel összehasonlítható (pro forma) alapnál, ami 133,9 milliárd euró volt.

Illusztráció Forrás: AFP/Jeff Kowalsky

Az egyszeri tételekkel korrigált működési eredmény 18,0 milliárd euróra nőtt, csaknem megduplázódott, a (pro forma) 9,2 milliárd euróról 95 százalékkal növekedett. A bevételarányos jövedelmezőség 11,8 százalék lett, 490 bázisponttal magasabb az előző évi 6,9 százaléknál és a konszern minden üzletága nyereségesen működött. A 2021-es pénzügyi évre a Stellantis 10 százalékos bevételarányos jövedelmezőség elérését tűzte ki célul.

Tervei szerint az idén is kétszámjegyű jövedelmezőséget ér majd el.

A konszern 3,2 milliárd eurós költségcsökkenést tulajdonít a fúzió szinergikus hatásának, nagy részélt teljesítve ezzel a 2024-ig kitűzött 5 milliárd eurós tervnek.
A 13,4 milliárd eurós nettó nyereség az előző évi (pro forma) 4,8 milliárd euróhoz képest csaknem megháromszorozódott, 179 százalékkal nőtt. A konszern 3,3 milliárd eurót helyezett az osztalékalapba, ami részvényenként 1,05 eurós osztaléknak felel meg.

A dolgozók bónuszalapjába a Stellantis 1,9 milliárd eurót különített el, 70 százalékkal többet a 2020-asnál.
Az év során ambiciózus elektromobilitási és szoftverfejlesztési programot léptetett életbe a társaság 2025-ig több mint 30 milliárd eurós tervezett beruházással.

Az év folyamán a konszern partneri kapcsolatokat létesített az akkumulátor-technológia, az akkumulátor-anyagok és a szoftverfejlesztés területén.

"A most bemutatott rekorderedmények bizonyítják, hogy a Stellantis jó helyzetben van ahhoz, hogy még a legbizonytalanabb piaci környezetben is erős teljesítményt nyújtson" - kommentálta a konszern éves mérlegét Carlos Tavares vezérigazgató.

A Stellantis 2021-ben több mint 10 új modellt mutatott be, köztük a Citroën C4, Fiat Pulse, DS 4, Jeep Grand Cherokee, Wagoneer, Maserati MC20, Opel Mokka, Opel Rocks-e és Peugeot 308 modelleket. A vállalat felgyorsította az alacsony károsanyag-kibocsátású járművek (LEV) értékesítését, kihasználva a piacon lévő 34 LEV modellből álló portfólióját, beleértve a hidrogén üzemanyagcellás közepes méretű furgonokat is. A globális LEV-értékesítés elérte a 388 ezret, ami 160 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest, és az EU+3 piacon az első helyen áll az akkumulátoros elektromos kisbuszok eladásában.

A Stellantis megerősítette erős pozícióját a globális haszongépjármű-piacon,

és mind az EU+3, mind a dél-amerikai piacon vezető pozícióra tett szert, megközelítőleg 1 millió eladott járművel az eddigi legmagasabb értékesítési volument érte el a kisteherautók világpiacán.