Eddigi legsikeresebb évét zárta az étrend-kiegészítők piacának magyar családi vállalata

Szada
Vágólapra másolva!
A több mint 20 éves BioTechUSA-cégcsoport 2021-es éve is dinamizmussal és innovációval telt: jelentősen növelte árbevételét, stabilizálta a Scitec Nutritiont, óbudai székháza elnyerte Az Év Irodája verseny fődíját, elkezdte korábbi irodaépülete átépítését, illetve a szadai logisztikai központjának bővítését. A fentieken túl számos új terméket dobott piacra, több országban elindította a Lifestyle Program névre hallgató életmódprogramját, bővítette influencer állományát, megsokszorozta közösségi média jelenlétét és sajtómegjelenései számát, valamint kiemelt figyelmet szentel a társadalmi felelősségvállalásnak. A vállalat exkluzív közleményében értékelte a tavalyi évüket.
Vágólapra másolva!

A BioTechUSA Európa egyik legnagyobb étrendkiegészítő gyártójaként és forgalmazójaként jelenleg több mint 100 országban, 24 webshoppal, 270 franchise üzlettel és 4500 partnerrel van jelen. A BioTechUSA-n túl a cégcsoporthoz további három márka tartozik: Magyarország egyik legnépszerűbb étrendkiegészítő webáruháza, a Builder, az átlag vitaminfogyasztókat megszólító új multibrand webáruház, a VitaminShop és a Scitec Nutrition.

A kizárólagos magyar tulajdonú, 1800 munkatársat számláló vállalat sikerét elsősorban minőségi termékportfóliójának köszönheti, melyet a fogyasztói visszajelzésekkel összhangban folyamatosan fejleszt.

Aktuális termékkínálata mintegy 1500 termékből áll, így támogatva a legkülönfélébb vásárlói célokat.

– összegezte a 2021-et Lévai Bálint vezérigazgató, tulajdonos.

Ismét stabil, növekedő pályára állítottuk a Scitec Nutritiont, tovább folytattuk a BioTechUSA-val való összehangolását. 2022-ben a cég történetének legnagyobb beruházási hullámát indítjuk el. Befejezzük Huszti úti irodaépületünk rekreációs helyiségekkel és több száz további munkaállomással való bővítését, felállítjuk automata raktárunkat Szadán, új technológiákat vezetünk be, hogy innovatív termékeket gyárthassunk és zöldebb csomagolásba csomagolhassunk – tette hozzá a vezérigazgató.

Összesítő infografika Forrás: BiotechUSA

Segítő márkák egy kézben

A cégcsoport kötelességének érzi, hogy a több mint 20 éve felhalmozott sporttáplálkozási tudást átadja. Küldetésük, hogy kortól, nemtől és egyéni céloktól függetlenül mindenki kihozza magából a maximumot és ebben a vállalat termékeivel és szaktanácsadással a megfelelő partner. Amíg a BioTechUSA lifestyle márkaként a "The Feeling of Success" mottóval az átlagemberekhez szól, addig a Scitec a "Make a Difference" szlogenjével az edzőtermi edzést életvitelszerűen komolyan gondolókat szolgálja ki. A két márkán egy irodaházban, egymás tapasztalataiból építkezve, külön csapatok dolgoznak, hogy a márkaüzenetek minél több platformon és minél változatosabban érjenek el a fogyasztókhoz.

A szakértők által összeállított BioTechUSA Lifestyle Programba eddig több mint 200.000 ember regisztrált. Egy részletes kérdőív kitöltését követően a program személyre szabott étrendkiegészítő csomagot ajánl, mely megvásárlásával ingyenes étrendet és edzéstervet kapunk. A sikeres magyar fogadtatást követően a program elstartolt Ausztriában, Szlovákiában, Franciaországban és Németországban.

Az influencer marketinggel a cégcsoport mára nemzetközi szinten foglalkozik, influencerei között vannak milliós és többszázezres elérésűek mint Ulisess, Stephanie Davis, Sergi Constance és William Bonac, valamint számos mikroinfluencer is. 2021-ben a BioTechUSA-hoz csatlakozott például Dukai Regina, Iszak Eszter és Nyári Diána, illetve sikeres fogyást ért el Kajdi Csaba, Katz Dávid és Zsozéatya is. A Scitec olyan sportolókkal dolgozik Magyarországon, mint Kathi Béla, Tóth Dániel, Dudás Ádám és Szmereka László. A cégcsoport vitaminshop.hu projektjéhez pedig Ruzsa Magdi csatlakozott.

Értékesítés minden platformon

A cégcsoport nemcsak webáruházakban és boltokban árulja termékeit, hanem több ezer, partnerek által üzemeltetett értékesítési ponton is, például hipermarketekben, élelmiszerláncokban, drogériákban és töltőállomásokon.

- tájékoztatott Lévai Balázs értékesítési stratégiáért felelős kereskedelmi igazgató, tulajdonos.

„Szada a világ közepe"

A BioTechUSA gyártó- és logisztikai központját Szadán alakította ki, a Scitec akvizíciója során pedig annak dunakeszi üzeme és budapesti raktára is bekapcsolódott a cégcsoport termelésébe és a logisztikába.

A világon kevés étrendkiegészítő cég mondhatja el magáról, hogy saját gyárral rendelkezik, mely lehetőséget ad arra, hogy a fogyasztói igényeket gyorsan, flexibilisen és magas minőségben kiszolgálják.

A BioTechUSA gyártó- és logisztikai központja Szadán Forrás: BiotechUSA

- tájékoztatott Markovics Diána ellátási területekért felelős vezérigazgató-helyettes.

A gyár és a raktárkomplexum folyamatait korszerű vállalatirányítási rendszer fedi le, mely kiemelt szempontnak tekinti a termékek minőségét és a fogyasztók elégedettségét.

A BioTechUSA szadai központja a közeljövőben közel 7000 négyzetméterrel bővül, mely expanzió lehetővé teszi az optimális készletezési stratégiának megfelelő készlettartást.

Terveik szerint 2022-ben üzembe helyezik az „árut az emberhez" elven működő automata komissiózó raktárukat, amely nemcsak a logisztikai folyamatok hatékonyságát javítja, de a beérkező rendelések gyorsabb kiszolgálását is lehetővé teszi. Párhuzamosan zajlik dunakeszi gyártóbázisuk korszerűsítése, valamint egyéb gyártástechnológiai beruházások is, amelyek újabb piackedvenc termékek előállítását teszik majd lehetővé.

Nem csak egy cég, egy értékrend

Az alkalmazottak átlagéletkora csupán 33 év. A cégcsoportnál az iparági átlagnál magasabb, azaz 49 százalék a női munkavállalók aránya, mely megoszlás a közép- és felsővezetők körében megtalálható női menedzserekre is igaz. A gendersemleges szemléletet jól mutatja, hogy azonos munkakörben dolgozó, hasonló tapasztalattal rendelkező női és férfi munkavállalók esetében sem bérezés, sem egyéb tekintetben nem tesznek semmiféle különbséget. A kismamákat visszavárják és igyekeznek olyan lehetőségeket kínálni számukra, amely összeegyeztethető a családi élettel.

Új székházat építettek Óbudán, mellyel elhozták Az Év Irodája verseny fődíját.

A zsűri méltatása alapján nemcsak az épületet, hanem a „BioTechUSA-sztorit", a vállalati kultúrát és az élhető munkahelyet díjazták, mely megerősítette őket abban, hogy jó úton haladnak. 2020 után tavaly is bekerültek a Szerethető Munkahelyek közé nagyvállalati kategóriában.

Összesítő infografika Forrás: BiotechUSA

Társadalmi felelősségvállalási programjuk éves keretösszege 100 millió forint, melynek felhasználása során egyrészről támogatják azokat az óbudai és szadai közösségeket, amelyek otthont adnak irodájuknak és gyáruknak. Másrészről olyan civil szervezetek munkáját segítik, mint a Magyar Élelmiszerbank Egyesület, a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet, a Magyar Vöröskereszt vagy éppen a Budapest Bike Maffia, áll a társaság közleményében.