Közösségi energiatárolást támogató felület, okos hulladékkezelésre ösztönző applikáció, innovatív kerékpártároló, decentralizált, a talaj nélküli növénytermesztést jelentő hidroponikus kertészet, diákokat és a márkákat összekötő platform, gyerekeknek készült, környezetvédelmi tematikájú társasjáték, egy, a hazai energiamérleg kiegyensúlyozását segítő megoldás, az elektromos autózás jövőbeli információs platformja, digitális közösségi alkotóműhelye, egy csapatépítő szabadulószobás - városnéző alkalmazás, valamint egy elektromos autókat célzó asszisztencia szolgáltatás az MVM EDISON startup verseny idei döntősei. A kiválasztott csapatok a két hónapos tréninget követően az értékes nyeremények mellett esélyt kaphatnak egy legfeljebb 50 millió forintos magvető befektetésre is, írja közleményében az MVM Csoport.

Hatodik alkalommal hirdette meg az MVM Csoport az EDISON startup versenyt, amelynek célja, hogy az újító ötletek megvalósulásához szakértői segítséget és akár befektetést is nyújtson, felkutatva a jövő legígéretesebb, kreatív, piacképes fejlesztéseit.

A jövő energetikáját meghatározó innovációk mellett a jövő otthonaihoz, városaihoz, a digitális infrastruktúrához, a pénzügyeket forradalmasító fintech-, illetve az ügyfélkiszolgálás és termékinnováció területéhez kapcsolódva, valamint egy különálló „egyéb" kategóriában nevezhettek újító ötletekkel a jövő feltalálói. Az érett fázisban lévő vállalkozások már kész megoldásokkal jelentkezhettek, melyeket a programban mentorok segítségével fejleszthetnek tovább, míg az ötlet fázisban a pályázati kategóriákhoz köthető megoldásokat várták a szervezők.

Az innovatív ötletek közül rangos szakmai zsűri választotta ki a legjobb 11 pályázó csapatot, ők márciustól a második forduló komplex, nyolchetes képzési programjában vehetnek részt. Itt betekintést nyerhetnek a startupok világába, megismerhetik az ott használatos nyelvet és kifejezéseket, üzleti, kommunikációs ismereteket, készségeket sajátíthatnak el. A szakértői mentorprogram célja ezúttal is, hogy segítséget nyújtson az ötlet továbbfejlesztésében, piacra vitelében.

Az MVM Group Edison Light up pályázatának 2. fordulója (2017)Fotó: Polyák Attila - Origo

 A legígéretesebb ötleteket az MVM Csoport inkubátor cége, a SmartFutureLabZrt. (SFL) csapata segíti, hogy a koncepciók befektetésre érett, „startup-ready" termékekké, szolgáltatássá nőhessék ki magukat.

Az ötlet fázis döntősei között szerepel a currenTcy, közösségi energiatárolást támogató kereskedelmi felületével, a GreenMap okos hulladékkezelésre ösztönző applikációja, a BikeRinnovatív kerékpártárolója, a MikroKert decentralizált hidroponikus kertészet ötlete, a Diverzum diákokat és márkákat összekötő platformja, a don't waste gyerekeknek készült, környezetvédelmi tematikájú társasjátéka, illetve a MyEVExperience elektromos autózást segítő közösség építő és információs platformja.

A már érett fázisban lévő pályázatok közül aSmartCapacit hazai energiamérleg kiegyensúlyozását segítő megoldása, a RoboKaland digitális közösségi alkotóműhelye, a Cityroom telefonos szabadulószoba a városban alkalmazása, valamint az EV CarAssistance elektromos autókat célzó asszisztencia szolgáltatása bizonyult a legjobbnak.

A képzési programot követően a tizenegy csapat a döntőben, szakmai zsűri előtt mutathatja be projektjét. Az első három helyezett sorrendje mindkét fázisban a csapatok pitchelése alapján alakul majd ki. Az első három helyezett csapat öt, három, illetve egymillió forint támogatást kap.A legjobbaknak emellett a későbbiekben esélye lehet egy, legfeljebb 50 millió forint értékű, magvető befektetés elnyerésére az MVM SmartFutureLab jóvoltából.