A jemeni húszik elfogadták, hogy az ENSZ kiszivattyúzza az olajat egy rozsdásodó tartályhajóból, amely Ráz-Ísza kikötőváros közelében horgonyoz hét éve, és környezeti katasztrófával fenyeget - közölte vasárnap egy húszi tisztségviselő.

Egy ENSZ-segélyszervezet februárban már közölte, hogy várhatóan sikerül megállapodni a húszi lázadókkal az 1,1 millió hordónyi olaj átszivattyúzásáról egy másik tankerba.

Az FSO Safer balesete hatalmas ökológiai katasztrófát okozhat és milliók ivóvízellátását is veszélybe sodorhatja, erről az Origo is beszámolt:

A világszervezet tisztségviselői régóta figyelmeztettek, hogy ha az 1976-ban gyártott, FSO Safer nevű hajó léket kap vagy felrobban, akkor az négyszer akkora környezetszennyezést okoz, mint az Exxon Valdez 1989-es katasztrófája Alaszkánál.  Korábban már megszületett a megállapodás arról, hogy ENSZ-szakértők megvizsgálják a tankert, de a katasztrófamentésről akkor még nem egyeztek meg.

FSO SaferForrás: Maxar

Az FSO Safer hét éve vesztegel a jemeni Ráz-Ísza vörös-tengeri olajterminálnál.

A jemeni nemzetközileg elismert kormány ellen harcoló húszik ellenőrzik azt a területet, ahol a tanker kikötött, és a nemzeti olajvállalatot, amelynek a tulajdonában van. 

Most a húszi legfelsőbb forradalmi tanács vezetője közölte, hogy aláírták az ENSZ-szel a megállapodást a műveletről. 

A tankeren 2015 óta nem végeztek karbantartási műveleteket, amikor a szaúdi vezetésű koalíció beavatkozott Jemenben az Iránnal szövetséges húszik ellen, miután azok kiszorították a nemzetközileg elismert kormányt a fővárosból, Szanaából.