Már a koronavírus-járvány kirobbanását megelőzően érezhető volt az e-kereskedelem dinamikus bővülése, amely csak 2021-ben már megközelítette a 20 százalékot. Perényi András, a Webshippy társalapítója arról beszélt, mostanra eljutottunk oda, hogy az online vásárlóknál minden korábbinál jobban felértékelődött a gyorsaság.
„Korábban megfigyelhető volt, hogy a fogyasztók számára a termékek minősége, a kínálat szélessége volt a legfontosabb, emellett pedig odafigyeltek arra is, mennyire megbízható egy cég, az ügyfélszolgálaton milyen segítőkészek, ha kérdésük lenne. Újdonság viszont a piacon, hogy lassan elvárássá válik a még aznapi kiszállítás, és számos esetben már a házhozszállítási idő alapján döntenek a vevők, hogy melyik webshopból rendeljenek inkább" – mutatott rá.
Mint fogalmazott, számos nagy multi cég, köztük a Kifli, az Alza vagy a Tesco is elérhetővé tette már a napon belüli kiszállítást, a kisebb webáruházaknak pedig fel kell venniük velük a lépést annak érdekében, hogy ne veszítsék el a vásárlóikat. Elmondása szerint előbb-utóbb ezt mindenkinek meg kell majd lépnie, azok viszont óriási versenyelőnyre tehetnek szert a konkurenciával szemben, akik időben ismerik fel ennek fontosságát.
Perényi András elmondta, a webáruházak számára kiszervezett logisztikai és dropshipping szolgáltatásokatnyújtó Webshippy elsőként teszi lehetővé bármely webshopnak, hogy felzárkózzon a gyorsasági versenyben a nagyokhoz, növelje a versenyképességét, ezáltal a forgalmát, és még boldogabbá tegye az ügyfeleit.
A régió első, robotizált fulfillment hálózata biztosítja, hogy a 16 óráig leadott rendeléseket akár még aznap este, munkaidő után kiszállítják az adott címre. Mindez annak köszönhető, hogy raktáraikban az Európában elérhető legpontosabb, leggyorsabb csomag-összekészítési eljárás valósul meg a köszönhetően.
A szakember szerint
az aznapi kiszállítás nem csupán az élelmiszerek esetében jelent versenyelőnyt.
„A statisztikák alátámasztják, hogy van létjogosultsága az aznapi kiszállításnak és a jelentősége az elkövetkező években várhatóan még inkább felértékelődik. Érthető is, hiszen munka után a vásárlók otthon vannak, és így nem kell azzal bajlódniuk, mikor és hol tudják átvenni rendelésüket. A szolgáltatás lényege éppen az, hogy az esti órákban csönget a futár, amikor szinte biztosan otthon találja a megrendelőt" – mutatott rá.
A cég társalapítója végezetül hozzátette, saját fejlesztésű rendeléskezelő és csomagolásoptimalizáló szoftverük segítségével partnereik egyedülálló módon kontrollálhatják a logisztikai folyamatokat a csomagállapotoktól indulóan a raktárkészleten át az utánvétek nyomonkövetéséig. A Webshippy 10.000 négyzetméteres robotizált raktárában számos webáruház teljes rendeléskiszolgálása zajlik és a kiszállított csomagok által generált árbevétel az elmúlt egy évben több mint 11 milliárd forintot tett ki.