Megújult a vasúti közlekedés Kőszeg és Szombathely között

A Vecsés-Monor vasúti vonalszakasz felújítása - képek
Vecsés, 2021. április 22. Munkavonat dolgozik a Vecsés-Üllő-Monor vonalszakasz felújításán Vecsés és Üllő között 2021. április 22-én. Megkezdték a "nagygépek" az ágyazatrostálási munkálatokat a ceglédi vonal Vecsés-Üllő-Monor szakaszán. A 20 milliárd forintos kormányzati támogatással megvalósuló felújítás befejezése után ezen a szakaszon is megszűnhetnek a sebességkorlátozások - közölte a Mávinform. MTI/Máthé Zoltán
Vágólapra másolva!
Átadták a több mint 3,2 milliárd forintos beruházással felújított és korszerűsített, Kőszeg-Szombathely közötti 17 kilométer hosszúságú vasútvonalat pénteken.
Vágólapra másolva!

Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára az átadóünnepségen hangsúlyozta: Magyarország vasútbarát kormánya a környezetkímélő és energiahatékony közlekedési mód fejlesztését központi elemként kezeli.

A következő egy-másfél évtizedben hatezer milliárd forintot szánnak pálya- és járműkorszerűsítésekre

- mondta.

Hozzáfűzte: a "közlekedés zöldítését" a villamosított hálózat folyamatos bővítésével segítik.
Tavaly nyáron fejeződött be az észak-balatoni vasútvonal villamosítása Szabadbattyántól Balatonfüredig, a kivitelezők jelenleg is dolgoznak a Püspökladány-Biharkeresztes és a Szeged-Röszke szakaszokon.

- közölte Mosóczi László.

Az államtitkár a Vas megyét érintő közúti fejlesztésekről szólva emlékeztetett: tavaly adták át az M8-as autóút Körmend és Rábafüzes közötti szakaszát, és elkészült a 87-es főút Kőszeg és Rőtfalva országhatár közötti szakasza is.

Képünk illusztráció Forrás: MTI/Máthé Zoltán

Már a tervezésnél tart az M86-os autóút Szombathely-Zanat és Körmend közötti szakasza, az M87-es Szombathely és Kőszeg közötti szakasza, valamint a 87-es és a 89-es számú főút szombathelyi elkerülő szakasza is.

Ágh Péter (Fidesz) országgyűlési képviselő, aki Vas megye 2. számú választókerületében újra indul az április 3-ai választásokon, kijelentette: Vas megyében a vasúti és közúti közlekedés 2010 óta dinamikusan fejlődött, a szolgáltatás színvonala és minősége is javult, szavai szerint a kormányzat támogatásával ezen a területen is sikerült "előre lépni".

Vas megye és ezen belül Kőszeg és térsége is felemelkedő pályán van, ez a pályaív pedig a közös munkával a következő négy évben is folytatható lesz - mondta.

Hende Csaba (Fidesz) Szombathely és térsége országgyűlési képviselője, aki szintén indul a mandátumért a közelgő választáson kiemelte: a jelenlegi kormány a "béke és az építkezés" kormánya.

- hangoztatta.

Básthy Béla (Fidesz), Kőszeg polgármestere hangsúlyozta: nagy jelentőséggel bír, hogy az a Kőszeg, amelyet egykor az ország egyik "végállomásaként" emlegettek, ma Ausztria irányába csatlakozási ponttá és fontos intermodális közlekedési csomóponttá vált.

Homlok Zsolt, a vasúti rekonstrukciót kivitelező Homlok Építő Zrt. tulajdonosa és vezérigazgatója közölte: nyolc hónapi feszített munkával sikerült a megrendelő által kért magas minőségben elvégezni a versenykörülmények között elnyert munkát. Reményeit fejezte ki, hogy vasi alapítású cége bekapcsolódhat majd a felsővezeték építésébe is.

Kövesdi Szilárd, a GYSEV elnök-vezérigazgatója úgy fogalmazott: idén 150 éves cégük kiemelt projektjei közé tartozik a Kőszeg-Szombathely közötti vonalszakasz villamosítása.
A fejlesztésnek köszönhetően nemcsak a 17 kilométeres vasúti pálya újult meg teljesen, de vasúti-közúti kereszteződéseket, a kőszegi vasútállomást és hét további megállóhelyet is felújítottak a szakaszon. Kényelmes magas peronok, korszerű LED-es térvilágítás és utastájékoztató eszközök, valamint kerékpártárolók is épültek.