Egyre több a magyar termékeket népszerűsítő reklám

Magyar termék, gyulai kolbász
Vágólapra másolva!
Csaknem kilenc százalékra nőtt a magyar termékeket népszerűsítő új reklámszpotok aránya az elmúlt év második felében - közölte a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (NMHH) kommunikációs igazgatósága.
Vágólapra másolva!

A legfrissebb - az elmúlt év második felében közzétett - új tévés reklámszpotokról szóló kutatásban a hatóság hetvennyolc televízió műsorkínálatát vizsgálta. 3329 féle új szpotot mutattak be, amelyeket több mint 4,4 millió alkalommal ismételtek - közölték.

Hozzátették: 2020 azonos időszakához képest - az új reklámfilmek átlagos ismétlésszámát figyelmen kívül hagyva - minden mutató esetében emelkedtek a számok: az egy csatornára jutó összes reklám több mint 105 ezer volt a korábbi közel 98 ezerhez képest, a szolgáltatónkénti összes új hirdetés közel 54,5 ezerről majdnem 57 ezerre nőtt, az egy televízióra jutó új reklámfilmek száma 39-ről 43-ra emelkedett.

A hangsúlyozottan magyar terméket, szolgáltatást népszerűsítő reklámszpotok aránya az új hirdetéseken belül tovább nőtt: 6,7 százalékról 8,6 százalékra

- írták.

Képünk illusztráció Fotó: Hajdú D. András - Origo

A felmérés szerint leginkább a kereskedelmi szektor dominált 42 százalékkal, amit a gyógyhatású készítmények követtek 12 százalékkal.

A szabadidő részesedésének éve óta tartó visszaszorulása megállt, és a tavalyi 6,6 százalékot jelentősen felülmúlta 9,8 százalékos arányával - fűzték hozzá.

Fontosnak tartották megemlíteni, hogy a kereskedelmi szektor hirdetéseinek 23 százaléka legalább egy konkrét élelmiszerterméket említ: ha ezeket az élelmiszerszektorhoz sorolnánk, 15 százalékkal a második legmagasabb részesedése lenne, míg így 5,3 százalékon áll, negyedikként.

Az elemzett reklámok 37 százalékában termékeket, 61 százalékában pedig szolgáltatásokat népszerűsítettek

- jelezték.

A kiskorúakat célzó reklámok részarányáról azt írták: valamelyest csökkent az egy évvel korábbiakhoz képest, 5,1 százalékról 4,4-re. E hirdetések közel 86 százaléka valamelyik gyerekcsatornán jelent meg, 88 százalékuk pedig játékot népszerűsített. Mindössze három különböző élelmiszerhirdetés szólt kifejezetten a kiskorúakhoz, amelyek kakaóport, csokoládét és pudingot népszerűsítettek - tették hozzá.
Közölték: a körzeti vételkörzetű Budapest 98,0 MHz médiaszolgáltatási lehetőség közösségi jellegű használatára kiírt pályázati eljárás nyertese a Match Point Official Kft. lett.