2020 őszén kezdődött meg a FŐMTERV Zrt. generáltervezésében a Népliget vasúti megállóhely engedélyezésiterv-szintű tervezése.
A vasútállomás az 1-es vasútvonalon az Üllői út – Népliget - Balkán utca által határolt területen fog létesülni két kijárattal.
Az egyik az Üllői út felé, míg a másik a Balkán utcára merőlegesen egy új gyalogos-kerékpáros sétányra ad kapcsolatot. Ezen felül a fővárosnál tervezés alatt van a Népliget koncepcióterve, így ahhoz kapcsolódva a Lechner Ödön sétánynál egy új aluljárót is megterveztek ebben a projektben - írja a Magyar Építők a FŐMTERV Zrt. tájékoztatása alapján a projekt generáltervezési munkáiról.
A Népliget vasútállomása a Déli Körvasút részeként fog üzemelni, a jelenlegi vágányok széthúzásával, két középperonnal tervezték meg. Az Üllői út feletti, jelenlegi hidak megmaradnak, de eltolják őket a Népliget metrómegálló, illetve az Ecseri út irányába, míg a Balkán utca felőli kijárat esetén teljesen új műtárgyat – egy vasúti töltést – és a vágányok széthúzása miatt elég jelentős részen támfalat is terveztek.
A képre kattintva nézze meg galériánkat a tervezett Népliget vasúti megállóhelyről:
A peronon – a Népliget közelsége miatt – faburkolatok kerültek előtérbe, valamint az új arculati kézikönyv által javasolt kialakítások. A városi környezet és a megállóhely adottságai miatt így a megállóhely területén egyedi felsővezeték-tartó oszlopok készülnek.
A vasút alatt lévő Üllői utat is felújítják a nemrég átadott Multicsarnok és az Ecseri út között.
Az építés alatt a vasúti forgalmat minimum három vágányon kell biztosítani. A műtárgy ennek megfelelően két ütemben épülhet. Az Üllői úti közúti forgalmat minimum 2×2 sávban kell fenntartani.
A tendertervhez készített organizációs tervben a vasúti munkák megvalósítására két fő ütemet terveztek a FŐMTERV mérnökei:
A kivitelezés során a hat Üllői úti acélszerkezetű híd helyreállítását is elvégzik a forgalom fenntartása mellett.