Az évtized végére kizárólag elektromos buszokat adna el a Daimler

A Zöld Busz Program keretében egy hónapon belül 350 elektromos autóbuszra írnak ki tendert, elektromos, autóbusz, busz, közlekedés, tömegközlekedés
Hajdúszoboszló, 2022. március 9. Az egy hónapig próbaüzemben közlekedő Mercedes-Benz eCitaro elektromos autóbusz a hajdúszoboszlói autóbusz-állomáson 2022. március 9-én. A Zöld Busz Program keretében egy hónapon belül 350 elektromos autóbuszra írnak ki tendert, a 25 ezres lélekszámúnál nagyobb települések mellett a kisebbre is kiterjesztik a projektet. MTI/Czeglédi Zsolt
Vágólapra másolva!
Kizárólag teljesen elektromos hajtású városi buszokat tervez 2030-ra értékesíteni a Daimler AG német járműipari konszern buszgyártó részlege, a Daimler Buses Európában - jelentette be Till Oberwörder, a részleg igazgatója hétfőn.
Vágólapra másolva!

"Beruházásainkat arra összpontosítjuk, hogy az évtized végére teljesen elektromos járművekre álljon át a buszgyártó részlegünk Európában" - tájékoztatta az üzletág vezetője a dpa hírügynökséget egy e-mobilitási rendezvény előtt hétfőn a németországi Mannheimben.

Az egy hónapig próbaüzemben a Zöld Busz Program keretében közlekedő Mercedes-Benz eCitaro elektromos autóbusz a hajdúszoboszlói autóbusz-állomáson 2022. március 9-én Forrás: MTI/Czeglédi Zsolt

A Daimler Buses 2018-ban mutatta be a teljesen elektromos "eCitaro" városi autóbuszt. Oberwörder elmondta, hogy elégedett a modell piaci sikerével: jelenleg több mint 600 eCitaro közlekedik Európa útjain. Nem részletezte viszont az elektromos buszok részarányát a tavaly 18,7 ezres értékesítésen belül.

Általánosságban elmondható, hogy a belső égésű motorokhoz képest még mindig alacsony az elektromos meghajtású buszok aránya.

A Német Közlekedési Vállalatok Szövetsége szerint a németországi utakon tavaly ősszel közlekedő 35 ezer buszból 1200 volt elektromos hajtású.

Oberwörder hangsúlyozta, hogy a közlekedési átálláshoz nem elég elektromos buszokat gyártani, hanem meg kell teremteni az üzemeltetésükhöz szükséges infrastruktúrát is. Át kell alakítani az autóbusz depókat, fel kell szerelni töltési berendezésekkel és a javítóműhelyeket is az elektromos járművek kiszolgálásra kell átalakítani - mondta. A Daimler Buses ezért nem csak magát a járművet kínálja, hanem az üzemeltetéséhez szükséges teljes csomagot is, egy "E-rendszert".

A Daimler mindazonáltal továbbra is foglakozik a hagyományos belső égésű motorral hajtott járművek továbbfejlesztésével, beleértve a buszokat is. Oberwörder szerint az elektromos mobilitás terén a városi buszok rendelkeznek a legnagyobb növekedési potenciállal.