A Világgazdaság számolt be róla, hogy Elon Musk, a vezető elektromos járműveket gyártó Tesla vezérigazgatója részvényenként 54,2 dollárért (19 ezer 527 forint) veszi meg a Twittert. Így összesen 44 milliárd dolláros (15 ezer 852 milliárd forint) vételárat fizet majd az internetes közösségi platformért, amelyet előbb fizetőssé tenne, majd pedig a tervek szerint pár éven belül tovább is értékesítene a világ leggazdagabb embere.

A milliárdos már egy sor változtatást javasolt a Twitterrel kapcsolatban, többek közt csökkentené a vezetők fizetését, és olyan funkciókat is kifejlesztene, amelyek növelik a társaság üzleti bevételeit. Ezen felül a kereskedelmi cégeknek, illetve a kormányzati profiloknak is díjat számolna fel, amennyiben azok csatlakozni szeretnének a közösségi oldalhoz. 

Elon Musk úgy nyilatkozott, hogy

a Twitter mindig ingyenes lesz az alkalmi felhasználóknak, de lehet, hogy némi költséggel járna majd a kereskedelmi vagy állami felhasználók számára.

A Twitter logójaForrás: AFP/Loic Venance

A világ leggazdagabb embere nagyon ambiciózus a közösségi média jövőjét tekintve, és egyenesen úgy tekint rá, mint a szólásszabadság eszközére. Egy korábbi bejegyzésében úgy fogalmazott, hogy az a célja a Twitterrel, hogy az emberiség jövője szempontjából létfontosságú kérdéseket vitassanak majd meg rajta.Szeretném minden eddiginél jobbá tenni a Twittert azáltal, hogy új funkciókkal bővítem a terméket, az algoritmusokat nyílt forráskódúvá teszem a bizalom növelése érdekében, legyőzöm a spambotokat, és minden felhasználót hitelesítek. A Twitterben óriási lehetőségek rejlenek – alig várom, hogy a céggel és a felhasználók közösségével együtt dolgozhassak ezek kibontakoztatásántette hozzá a Tesla első embere.

Elon MuskForrás: Getty Images/Maja Hitij

Még ebben az évben lezárulhat a cég felvásárlása, amennyiben a részvényesek és a szabályozók is jóváhagyják a borsos árú ügyletet, amelyben a vételár jelentős részét magántőketársaságok biztosítanák. Az ilyen profilú cégek általában azért szállnak be a tőzsdei kivásárlásokba, hogy 5 éven belül nyilvános részvénykibocsátással (IPO) realizálják a profitot, Musk a Twitter esetében ezt már három éven belül tervezi megtenni.