Papírba csomagolnak egy híres ketchupot

cukor
Ketchup
Vágólapra másolva!
A Store Insider számolt be róla, hogy hamarosan papírcsomagolásba öltözhet a Heinz ketchup. Az új, környezetbarát flakon alapanyaga 100 százalékban fenntarthatóan beszerezhető fapép lesz.
Vágólapra másolva!

A tökéletesen újrafeldolgozható palackját a Heinz egy Pulpex nevű céggel közösen fejleszti. A papírpalackgyártás két éllovasának számító Pulpex és Paboco előtt álló legnagyobb kihívás egy olyan környezetbarát bevonat kifejlesztése, amely az érintkezés miatti kölcsönös degradációt elkerülendő a tartalmat a csomagolástól tartósan el tudja különíteni. Ezek a bevonatok jelenleg általában műanyagból készülnek, ami miatt a tartályok reciklálása komoly akadályokba ütközik.

A Pulpex a BASF-fel közösen éppen ezért

egy olyan belső borítás kialakításán dolgoznak, amit állítólag PET-mentesnek lehet majd tekinteni. Bár egyelőre nem tudni, hogy a Heinz ketchup befogadására szolgáló palackban pontosan milyen burkolat tölti majd be a szeparáló közeg szerepét.

Amint azt a szóban forgó projekt is remekül szemlélteti, megannyi másik cégóriáshoz hasonlóan a Kraft Heinz Company is számos nagyra törő környezetvédelmi célt tűzött ki maga elé. Ezek közé tartozik az összes csomagolás újrahasznosíthatóvá, újrafelhasználhatóvá vagy komposztálhatóvá tétele 2025-ig, illetve a nettó nulla üvegházhatásúgáz-kibocsátás elérése 2050-ig.

A vállalat ikonikus paradicsomszószához készített papírpalack bevezetése sokat segíthet a zöldítő törekvések megvalósításában. A képen a hamarosan forgalomba kerülő új csomagolás látható. Forrás: The Kraft Heinz Company

Miguel Patricio, a Kraft Heinz vezérigazgatója szerint a csomagolási hulladék keletkezése az egész iparágban súlyos problémát jelent, amit minden vállalatnak meg kellene oldania.

A Pulpex vezérigazgatója, Scott Winston közlése alapján a Heinz csupán egyike azon rengeteg esetleges ügyfélnek, amelyek a cég technológiáját hasznosítani tudják. A társaság vezetője szerint

a papír alapú csomagolásban rejlő potenciál hatalmas,

és mindenki csak nyerhet azzal, ha egy, a Heinzhez hasonló méretű, háztartási cikkeket gyártó vállalat felkarolja ezt az élvonalbeli technológiát.