Egy válságban mindig vannak vesztesek és nyertesek is. Bemutatunk 5 hazai céget, amely profit-növekedést tudott elérni az elmúlt évek kritikus gazdasági helyzetében is.

A napelem egy hosszú távú befektetés - ManituSolar

Köztudott, hogy napelem segítségével 0 forint lesz az éves villanyszámla. Meglepő lehet, de kivételesen ez egy igaz állítás.

A napelemes rendszer ára a lakossági ingatlan méretétől, a napelem típusától és a kivitelezőtől függően körülbelül 1,5 - 5 millió forint, melynek 5-15 év alatt már meg is térül az ára.

Mivel számos állami támogatást lehet igényelni a környezetbarát napelemek kiépítésére, így az elmúlt néhány évben rengetegen választották a napelemes rendszereket, hiszen hosszú távon ez tényleg azt jelenti, hogy 0 forint lesz az ingatlan áramszámlája.

A legtöbb ember emiatt úgy tekint a napelemre, mint egy környezetbarát, ráadásul megtérülő befektetésre, amely az igénybe vehető támogatások miatt a társadalom széles rétegének elérhető közelségbe került.

Forrás: elements.envato.com

Burkolatszintező eszközökre mindig szükség van, hiszen az építkezés nem állhat le - TLS Burkolatszintező

Mindegy, hogy válság van vagy nem, burkolatra és burkolatszintező eszközökre is mindig szükség van, mert egy krízis közepén is fontos, hogy a létesítmények felülete az előírásoknak megfelelően burkolt legyen.

Így egy válság kellős közepén is éppolyan elengedhetetlen a csempe szintező, a gyémánt csiszolótárcsa vagy éppen vágókorong, mint békeidőben. Elég csak belegondolni abba, hogy egy egészségügyi vészhelyzet során hány ideiglenes létesítmény kerül felépítésre, amelyhez azonnal szükség van számos burkolatszintező eszközre.

A legtöbb ember bele sem gondol abba, hogy az építőipar nemcsak téglák adásvételéből áll, hanem számos olyan eszköz is idetartozik, amelyek nélkül nem lehet építkezni.

Az időjárást sosem érdekelte a gazdaság helyzete - Szivattyú Webáruház

Létezik például házi vízmű, keringető, kerti vagy merülő szivattyú is, így a szivattyúk nagy keresletnek örvendenek kis hazánkban, elég csak a szokásos esőzések utáni belvíz problémára gondolni.

Mivel költséghatékonyabb kútból locsolni a kertet, ezért a szivattyú-értékesítéssel foglalkozó cégeknek gazdasági helyzettől függetlenül is mindig vannak ügyfeleik. Persze nem mindenki ásat kutat a kertjébe egy válság idején, de aki olyan helyre költözik, ahol komoly problémát okoz évente többször a talajvíz, bizony feltétlenül beszerez egy szivattyút, mielőtt megtörténne a szokásos pince beázás.

A szivattyú egy mechanikus eszköz, így óhatatlanul egyes alkatrészek időnként cserére szorulnak, mely stabil vásárlói kört biztosít a cégeknek.

Az autóbérlés mindig olcsóbb, mint az autófenntartás - Bérelj olcsón autót!

Van, akinek a benzin árstop sem segített abban, hogy továbbra is élvezni tudja a saját autó adta kényelmet. Így sokan már nem tartanak fenn autót, helyette inkább bérelnek egyet, ha időnként elutaznak valahova.

Az autóbérlés olcsón is megúszható, hiszen a bérleti díj naponta 4.500 és 12.000 Ft között van, amelyre rájön még az üzemanyag és a takarítási letét, amely 25.000 Ft szokott lenni általában. Utóbbi a jármű leadásakor visszajár, amennyiben tiszta az autó, illetve megegyezik az üzemanyag szintje azzal, ami a bérbeadáskor volt.

Vannak olyanok is, akik üzleti utak miatt rendszeresen bérelnek autókat, így nemcsak a lakossági ügyfelek segítik ezeket az autókölcsönző cégeket, hanem a vállalati szektor is.

Az online piac szereplői mindig találnak lehetőségeket a krízishelyzetekben - SEO101

A kijárási tilalmak, illetve a korlátozott nyitvatartások megjelenése óta még azok a cégek is online próbálják meg eladni a termékeiket, amelyek eddig hallani sem akartak az internetes vásárlásról.

Emiatt óriásira nőtt a kereslet a keresőoptimalizálás (SEO) és keresőmarketing (SEM) területen tevékenykedő ügynökségekre, hiszen egyedül egy cég nem igazán tud érvényesülni az online szférában lévő hatalmas harcban, ami természetesen arra megy ki, hogy melyik cég tudja a legtöbb felhasználót a saját weboldalára vonzani.

Ebben segítenek a SEO-SEM cégek, hiszen nekik pont az a feladatuk, hogy láthatóvá tegyék a felhasználók előtt az újonnan megalakuló online vállalkozásokat. Nem meglepő emiatt az, ha a SEO-SEM ügynökségek ki sem látnak a munkából a járvány óta.