Felmérte az egyik bank, hogyan vásárolnak most a magyarok

élelmiszerbolt vegyesbolt food store female male child small girl daughter smiling couple young adults provision european lifestyle middle class caucasian wellbeing choice assortment shelf russian shopping line discount hypermark
54870144 - young positive smiling parents with little girl buying tinned food at grocery
Vágólapra másolva!
Gondosabban kezelik a családi kasszát a nők: 54 százalékuk már az ezer forintos termékek esetén is összehasonlítja az árakat, míg a férfiak esetében ez az arány csak 44 százalék – derül ki az Erste Bank ügyfelei körében végzett felméréséből. Amíg a fővárosiak és a fiatalok inkább listát írnak, a vidéken élők az akciós újságot nézik át, az idősebbek pedig a megszokott dolgokat vásárolják, ezért tudják, mennyit fognak költeni. Akciós terméket 75 százalék vesz rendszeresen, és a válaszadók több mint a fele gyűjt pontot, 41 százalékuk pedig kuponos kedvezményeket is igénybe vesz. Az élelmiszerek esetében a többség arra is odafigyel, milyen összetevőket tartalmaz a lehetőleg Magyarországról származó áru - írja közleményében az Erste Bank. 
Vágólapra másolva!

Odafigyelnek a pénzükre a magyarok, körültekintően intézik a bevásárlásokat, megnézik, hogy mit és mennyiért vesznek, keresik a kedvező, akciós ajánlatokat – derül ki az Erste Bank ügyfelei körében végzett felméréséből.

A legtöbben (40 százalék) bevásárlás előtt listát írnak, amihez ragaszkodnak is, vagy a szokásos dolgokat veszik (30 százalék),

így körülbelül tudják, mennyit fognak költeni. A nőkre, a fiatalabbakra és a budapestiekre jellemzőbb, hogy előzetesen összeírt listával vásárolnak, melyhez tartják is magukat. A férfiak inkább az akciós, kedvezőbb árú termékeket keresik, az idősebb korosztály jellemzően a megszokott dolgokat veszi, a vidéken élők pedig szívesen tájékozódnak az akciós újságokból.

Az Erste Bank felmérése a magyarok bevásárlási szokásairól Forrás: Erste Bank

A vásárlóknak a vizsgált termékkategóriákban (élelmiszer, tartós fogyasztási cikkek, ruházat, mosó- és tisztítószerek, üzemanyag) fontos, hogy megbízható helyről vásároljanak, és a legtöbbnél figyelik az akciókat is.

Az árak összehasonlítása majd minden kategóriában jellemző, az összetevőket inkább az élelmiszereknél figyelik

– a válaszadók háromnegyede kíváncsi arra, mit is eszik valójában.

Az élelmiszereknél az ár mellett az is fontos, hogy lehetőség szerint magyar termék legyen. A George Appot havonta legalább egyszer használók 66 százaléka nyilatkozott úgy, hogy ha teheti, csak magyar terméket vásárol, az appot nem aktívan használóknál ez az arány eléri a 78 százalékot – ismertette a felmérés eredményeit Konczér Eszter, az Erste Bank piackutatásért felelős vezetője.

Az Erste Bank felmérése arról, hogy mit figyelnek a magyar vásárlók adott termékkategóriák esetében Forrás: Erste Bank

Az élelmiszereknél a származási ország mellett különösen fontosak az akciók, a különféle pontgyűjtő lehetőségek szerepe, valamint az, hogy az adott termék megbízható forrásból származzon. A válaszadók 72 százaléka mondta azt, hogy figyeli az élelmiszerekhez kapcsolódó akciókat, míg kétharmaduk részt vesz valamilyen pontgyűjtő programban is.

A spórolásnál is fontosabb, hogy az adott élelmiszer megbízható helyről származzon.

A vásárlók 85 százaléka erre különösen odafigyel.

Az Erste Bank felmérése arról, hogy kik hasonlítják össze az árakat már ezer forint eltérés esetén is Forrás: Erste Bank

A vevők az árak tekintetében is körültekintően járnak el, a válaszadók fele akár már 1.000 forint esetén is összehasonlítja a termékek árát.

A nők gondosabban kezelik a családi kasszát, esetükben ez az arány 54 százalék, míg a férfiaknál a válaszadók 44 százaléka mondta azt, hogy akár már 1.000 forintos kiadásnál is összeveti egymással a különböző termékeket.

Ami az egyes korosztályokat illeti, a fiatal felnőttek (20-30 év közöttiek), és a fiatalabb középkorúak (31-44 év közöttiek) szentelnek nagyobb arányban figyelmet a kisebb tételeknek is, 60, illetve 53 százalék nyilatkozott így. A termékek esetében az élelmiszereknél, valamint a mosó- és tisztítószereknél számít minden forint: előbbinél a válaszadók 68, utóbbinál 64 százalék hasonlítja össze az árakat akár már egy 1.000 forintos tételnél is.

Az Erste Bank felmérése arról, hogy az élelmiszereknél, mosó-és tisztítószereknél akár már ezer forint különbségnél is összehasonlítják az árakat a magyarok Forrás: Erste Bank

A válaszadók nagy többsége szívesen spórol, ha erre van lehetősége. A felmérés eredménye szerint a vásárlók 75 százaléka vesz rendszeresen akciós terméket, 71 százaléka vesz igénybe a vásárlás árából levont kedvezményeket. A pontgyűjtő lehetőségekkel 54 százalék szokott élni, míg a kupon akciókat 41 százalék keresi. A nőkre jellemzőbb, hogy kevésbé hagyják kifolyni a pénzt a kezükből: 77 százalékuk keresi az akciós termékeket és a különféle vásárlási kedvezményeket, míg pontgyűjtéssel 63 százalékuk, kuponozással 50 százalékuk foglalkozik.

A kép csupán illusztráció Forrás: Origo

Az Erste Bank ügyfeleinek már keresniük sem kell az akciókat. A George Appban május eleje óta mindenkinek elérhető Moneyback személyre szabottan, a vásárlási szokásokhoz igazodva nyújtja a leginkább releváns kereskedők kedvezményes ajánlatait. Az ügyfelek automatikusan – kuponok, kedvezménykódok, hűségkártyák használata nélkül – kapnak pénzvisszatérítést kártyás vásárlásaik után, és ehhez aktiválniuk kell a nekik tetsző ajánlatot.