Sokkoló dolgok derültek ki az ételkiszállítókról

Pizza Delivery Person. "Service Action Adult Business Buying Casual Caucasian Cheerful City Color Image Communication Communication" Concepts And Ideas Consumerism Copy Space Credit Card Customer Day Delivering Door Female Food Food And Drink Giving Happi
Pizza Delivery Person delivering pizza to young woman. She is paying with credit card.
Vágólapra másolva!
Sokkoló kutatást tettek közzé az Egyesült Államokban, amely szerint a futárok 80 százaléka evett már bele a kiszállított ételbe, és közel 25 százalékuk rongálta már meg szándékosan a csomagot. A kutatás azonban azt is vizsgálta, mely tulajdonságokat gyűlölik legjobban a futárok az igazán idegesítő vásárlókban.
Vágólapra másolva!

Különleges és sokkoló kutatást tett közzé nemrég a Circuit Route Planner nevű vállalat, amely egyébként mobil navigációs alkalmazást fejleszt futároknak. A cég 564 amerikai futár megkérdezésével próbálta kideríteni, mit viselnek el a legnehezebben a futárok a vásárlóktól, illetve hogyan állnak ezekért bosszút.

A kutatásban megkérdezett futárok 80 százaléka vallotta be: előfordult már, hogy beleevett a kiszállított ételbe, míg 17 százalék egyenesen ellopta az ételt.

Emellett 23 százalékuk körében fordult már elő, hogy szándékosan megrongálta a csomagot.

A vizsgálat arra is kereste a választ, hogy milyen okok állnak a különös bosszúállások mögött. Vagyis arra is rákérdezett, a futárokat mi zavarja a legjobban a vásárlókban.

A legrosszabb vásárlói tulajdonság egyértelműen az, ha valaki kevés borravalót ad – ezt a futárok 73 százaléka nyilatkozta.

A második helyre viszont már egy különös tényező került. 53 százalék mondta ugyanis, hogy kifejezetten zavarja, ha megugatja a vásárló kutyája. De a bronzérmes jelenség sem kevésbé különös. A futárok 35 százalékát kimondottan zavarja, ha udvariatlanok vele a vásárló szomszédai.

Az amerikai futárok több mint fele havonta találkozik nagyon problémás vásárlóval Fotó / Shutterstock

Érdekesség viszont, hogy bár sokan azt gondolhatnák, a barátságos vásárló automatikusan szimpátiát vált ki a futárból, ennek is van egy határa.

Olyannyira, hogy míg a válaszadók 30 százaléka jelölte meg problémaként a barátságtalan vevőt, addig 34 százalékukat az zavarja, ha a vásárló túlságosan barátságos.

A futárok számára legidegesítőbb jelenségek listáján szerepel még a nem létező vagy téves cím, illetve a túlzott vásárlói elvárások is. Mindazonáltal a legkülönösebb talán az, hogy 19 százalék azt találta a legzavaróbbnak, amikor a vevők valamilyen közösségi médiában felkapott trendet próbálnak utánozni a futárral.

Emellett a kutatás arra is rákérdezett, hogy a futárok milyen gyakran találkoznak kifejezetten idegesítő vevővel. A többség (56 százalék) havonta, de 20 százalék hetente, 16 százalék pedig egyenesen naponta. Mindössze 5 százalék mondta azt, hogy évente, és csupán 3 százalék azt, hogy soha.

Végül a felmérésből az is kiderült, hogy

a futárok 78 százaléka a kiszállított termékek miatt is ítélte már meg negatívan a vásárlót.

Arra is rákérdeztek, hogy melyek voltak a legfurcsább rendelések, és egészen különleges válaszok születtek.

Volt olyan, aki 20 adag sültkrumplit rendelt, de előfordult, hogy a vásárló mindössze egyetlen darab fánkra vagy egyetlen üveg vízre adott el rendelést. Az extrém válaszok csúcsán viszont az a vevő áll, aki egy 3,5 méteres karácsonyfát rendelt – márciusban.