Az Egyesült Államokban nagyjából 34 millió embert érint a tamponhiány. Egy felmérés, ami menstruációs termékek használati preferenciáját vizsgálta, arról számolt be, hogy az USA-ban a nők 70 százaléka tampont használ inkább, mint más tisztasági árucikkeket.
Ám a Tampax és az Always márkák gyártója, a Procter & Gamble beismerte: a vásárlók a következő időszakban lehet, hogy nehezen fognak hozzájutni a kedvelt márkájukhoz.
Az egészségügyi termék hiánya elsősorban kulcsfontosságú anyagok, mint például a pamut és a műanyag ellátási nehézségeiből fakad, amelyek iránt a világjárvány kezdete óta nagy a kereslet.
Tovább szűkítette a kínálatot az ukrajnai háború, mivel Oroszország és Ukrajna egyaránt jelentős műtrágyaexportőr, ami elengedhetetlen kellék a gyapottermeléshez. Az említett növény utáni kereslet jelentősen megnőtt az utóbbi években, mivel nem csak a tamponok elengedhetetlen összetevője, hanem az egészségügyi védőfelszerelésekhez is nélkülözhetetlen. Mindemellett a texasi gyapotföldeket sújtó szárazság szintén hozzájárult a jelenlegi helyzethez.
A Procter & Gamble szóvivője szerint csak ideiglenes helyzetről van szó, mivel a vállalat csapata napi huszonnégy órában, heti hét napon át dolgozik a megnövekedett igények kielégítéséért – írja a CNET. Mindemellett olyan nagyvállalatok, mint az Edgewell, a Walgreens, illetve a CVS is igyekeznek mindent megtenni, hogy az üzletek polcai folyamatosan fel legyenek töltve.
A hiány csak az elmúlt napokban kapott médiavisszhangot, pedig már több hónapja tart.