Különleges, levél formájú hídszerkezet épül a Déli Körvasút új megállójában - képek

A levél formára emlékeztető hídszerkezet
Vágólapra másolva!
A Déli Körvasút projekt a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. és Nemzeti Közlekedési Központ együttműködésében megvalósuló beruházás, amelynek keretében a Kelenföldi pályaudvartól a Népligetig növelik a vasút kapacitását, a meglévő kettő mellé harmadik, egyes szakaszokon negyedik vágány épül - írja a magyarepitok.hu.
Vágólapra másolva!

A Déli Körvasút bővítésével két új megálló is épül, így

teljesen új, eddig hiányzó közlekedési kapcsolatok jönnek létre az elővárosok, valamint budapesti városrészek között.

Keletről nyugatra haladva a vonal következő állomása a Közvágóhíd vasúti megállóhely, melyet a tervek szerint egy hídon alakítanak ki.

A Közvágóhíd megállóhelyet magába foglaló hidat a Speciálterv Építőmérnöki Kft. mérnökei tervezték Pál Gábor, felelős tervező irányításával. „A Közvágóhíd megállóhely tervezése az utóbbi évek egyik legnagyobb hídtervezési kihívása volt" - mesélte a híd tervezője.

„A megállóhelyen kétszer kétvágányos, két középperonos megállót kellett biztosítani a Soroksári út felett, tehát a megállóhelynek hídon kellett létesülnie. A helyzetet tovább bonyolította, hogy a föld alatt itt halad el Budapest egyik főgyűjtő csatornája »hajózható« keresztmetszettel, és a jövőben itt fog elhaladni a H7-es HÉV távlati föld alá tervezett szakasz".

A geometriai kötöttségeknek két különálló, nagy nyílású hídszerkezet felelt meg, mellyel szemben speciális elvárásokat támasztottak. A 142 méter nyílású hidaknak a vasúti terhek viselésén túl esztétikusnak és a magas szintű utaskomfort biztosítása érdekében minél nagyobb részben fedettnek is kellett lenniük.

A Magyar Építők látványos felvételeiből készített galéria bemutatja a különleges hídszerkezetet:

A levél formára emlékeztető hídszerkezet
A levél formára emlékeztető hídszerkezet
A levél formára emlékeztető hídszerkezet
A levél formára emlékeztető hídszerkezet
A levél formára emlékeztető hídszerkezet
A levél formára emlékeztető hídszerkezet
A levél formára emlékeztető hídszerkezet
A levél formára emlékeztető hídszerkezet
A levél formára emlékeztető hídszerkezet
A levél formára emlékeztető hídszerkezet
A levél formára emlékeztető hídszerkezet
A levél formára emlékeztető hídszerkezet
A levél formára emlékeztető hídszerkezet
A levél formára emlékeztető hídszerkezet
A levél formára emlékeztető hídszerkezet
A levél formára emlékeztető hídszerkezet
A levél formára emlékeztető hídszerkezet
A levél formára emlékeztető hídszerkezet
A levél formára emlékeztető hídszerkezet
A levél formára emlékeztető hídszerkezet
A levél formára emlékeztető hídszerkezet
A levél formára emlékeztető hídszerkezet
A levél formára emlékeztető hídszerkezet
A levél formára emlékeztető hídszerkezet
A levél formára emlékeztető hídszerkezet
A levél formára emlékeztető hídszerkezet
A levél formára emlékeztető hídszerkezet
A levél formára emlékeztető hídszerkezet
A levél formára emlékeztető hídszerkezet
A levél formára emlékeztető hídszerkezet
A levél formára emlékeztető hídszerkezet
A levél formára emlékeztető hídszerkezet
A levél formára emlékeztető hídszerkezet
A levél formára emlékeztető hídszerkezet
A levél formára emlékeztető hídszerkezet
A levél formára emlékeztető hídszerkezet
A levél formára emlékeztető hídszerkezet
A levél formára emlékeztető hídszerkezet
A levél formára emlékeztető hídszerkezet

A megállóhely (mely valójában Ferencváros állomás része) a délről érkezőknek Budapest kapujaként esztétikus látványt nyújt majd. Mindkét hídszerkezeten két vágány között középperonos megállóhelyet alakítanak ki, a peronok kapcsolattal bírnak a Soroksári út mindkét oldala felé.

A forma külsőleg egy ívhíd, kicsit masszív és ritka hálózatos, ún. network felfüggesztésekkel.

A műtárgy szerkezeti rendszere: 142 méter szabad-egynyílású, ágyazat átvezetéses, alsópályás, ortotróp pályalemezes, íves-rácsos főtartós acél híd, integrált peronlefedéssel. Az átvezetett négy vágány és két peron alatt két külön felszerkezet épül. Egy felszerkezeten tehát két vágányt és egy peront vezetnek át.

A tervezett új vasúti megállóhely kapcsolatot ad a kezdeti ütemekben a 2-es 24-es villamosok, a Soroksári úti buszok, és a H6-os és H7-es HÉV felé,

távlatban pedig a terepszint alatt tervezett közös H6-H7-es HÉV-ek felé.

A megállóhely peronfunkciója a hídon, a kiegészítő utasforgalmi funkciók (jegyvásárlás, várakozás, büfé) a híd alatti temperált térben kapnak helyet.

A tér dísze lesz a Bright Field Studios által megálmodott lépcsőt és mozgólépcsőt tartó „szobor".