A Világgazdaság számolt be róla, hogy az 59 ezer Tesla Y és 3 modell szoftveres hibája az autókba épített automatikus segélyhívó rendszert érinti. A német közúti felügyelet június 29-én közölte a honlapján, hogy a szoftveres probléma valós, a járművek segélyhívó rendszere nem működik megfelelően, ezért hívják vissza tömegesen a gépkocsikat.

A hiba a Tesla németországi Y modelljének otthont adó és a Berlin melletti akkumulátorgyártó telephelyről kikerült autókat érinti. Összesen 59.129 járművet kellett visszahívni világszerte, azt viszont nem tudni, hogy ezek közül hányat vettek nyilvántartásba Németországban.

A hiba a képen is látható németországi Y modellek gyártása során történt. A berlini Tesla Gigafactory az első európai gyár, amelyet évi 500 ezer járműre terveztek, és fontos pillére a cég jövőbeli stratégiájánakForrás: dpa Picture-Alliance via AFP/Patrick Pleul

A szoftverhiba tovább fokozza Elon Musk fejfájását, miután a cég szombaton közölte, hogy majdnem 18 százalékkal kevesebb elektromos autót szállítottak le a második negyedévben, az elsőhöz képest. Ez utóbbinak a oka a kínai zéró-Covid politika miatt keletkező megakadó ellátási láncok.