A közösségi médiában az elmúlt napokban óriási népszerűségre tettek szert azok a KLM pilóták, akik maguk pakolták ki a gépből a csomagokat. Így próbáltak segíteni a földi kiszolgáló személyzetnek és tartani a fordulóidőt – írja az Utazómajom utazási blog.

Mindez ugyanakkor igen kockázatos is, mivel fennáll például a veszélye annak, hogy pilóták esetleg megsérülnek csomagpakolás közben. Őket pedig sokkal nehezebb pótolni, ami súlyos problémákat idézhet elő a többi járat esetében.

Ha pedig komolyabban megsérülnek a pakolásban, még a biztosító sem fog semmit téríteni, hiszen nincs a munkaköri leírásukban a poggyászmozgatás.

A háttérben az egyre súlyosabb munkaerőhiány áll. Londonban akkora a munkaerőhiány, hogy a British Airways Heathrow-ról több mint 76 ezer, a Gatwickről pedig 29.400 ülőhelyet törölnek több mint 70 célállomásra.

A British Airways szóvivője szerint a légi közlekedési ágazat történelmének legnehezebb időszakát éli. A vállalat azt állította, hogy a járattörlések megkönnyítik, hogy jó előre összevonják néhány kevésbé forgalmas napi járatukat a legforgalmasabb célállomásokra, hogy több üdülési járatukat megvédjék. Az egész nyári szezonban széleskörű járattörlések várhatók az egész iparágban.