Egyre nehezebb helyzetben van az egyik leghíresebb amerikai filmstúdió

maverick, top gun, Tom Cruise
TOP GUN: MAVERICK 2020 de Joseph Kosinski Tom Cruise. autre titre: TOP GUN 2 COLLECTION CHRISTOPHEL © Paramount Pictures - Skydance Media - Jerry Bruckheimer Films - Tencent Pictures - TC Productions suite; sequelle; sequel; action; pilote; pilot; (Photo by Paramount Pictures - Skydance Me / Collection ChristopheL via AFP)
Vágólapra másolva!
Tom Cruise-nak sikerült megmentenie a Paramount második negyedéves eredményét, de a cég kilátásai nem túl fényesek. A streaming versenyben láthatóan mind jobban lemaradó stúdióban egyre kevésbé bíznak a befektetők, amit az sem segít, hogy a vállalat 2023-ig nem számít a direct-to-consumer szegmens talpra állására - írja a Világgazdaság. 
Vágólapra másolva!

Tom Cruise-nak köszönhetően a Paramount Global felül tudta múlni negyedéves bevételével és profitjával a Wall Street-i várakozásokat. Ennek ellenére a vállalat kilátásai nem túl fényesek, mivel a streaming előfizetőik száma csak nagyon lassan növekszik - írta meg a Reuters.

Az 1986-os akciófilm, a Top Gun idén bemutatott folytatása le tudta győzni a mozipénztáraknál a Disney filmsikerét,

a Doktor Strange az őrület univerzumában című képregényfilmet. Ezzel egyelőre a legtöbb pénzt termelő filmnek számít 2022-ben, az 1 milliárd dolláros bevételével. A film sikerének az egész mozivilág örülhet, hiszen a jelentős mértékű jegyeladások jól jelnek számítanak a mozik jövőjét illetően.

Tom Cruise a Top Gun: Maverick című film egyik jelenetében Forrás: Collection ChristopheL via AFP/© Paramount Pictures - Skydance Media - Jerry Bruckheimer Films - Tencent Pictures - TC Productions/Paramount Pictures - Skydance Me

A film kiváló fogadtatása ellenére a cég részvényei 2,5 százalékot estek a csütörtöki jelentést követően, mivel a streaming ágazatban egyre nagyobb veszteségekkel kell megküzdeniük.

A közvetlenül a fogyasztóktól származó veszteségük 143 millióról 445 millió dollárra nőtt.

Ennek oka, hogy a CBS-nek és a Pluto TV-nek is otthont adó cég tartalomfejlesztésbe és nemzetközi terjeszkedésbe fekteti a pénzt.

Ez minden bizonnyal 2023-ig vissza fogja húzni a Paramount értékcsökkenés és amortizáció előtti működési bevételét (OIBDA) és a szabad cash flow-t" – erről a JP Morgan elemzői közleményében lehet olvasni. A cég a magas inflációval sújtott gazdasági környezetben megvágta a reklám és a televíziós üzletágának a forrásait.

"Rövid távú kihívásokkal nézünk szembe, ezekkel mindenképpen meg kell küzdenünk" – mondta Bob Bakish, a Paramount Global vezérigazgatója az elemzőknek.

Tom Cruise a Top Gun: Maverick című film bemutatóján San Diegóban Forrás: MTI/EPA/Carloine Brehman

A Netflix és a Disney+ is rendkívül népszerű a fogyasztók körében, ráadásul ez a két cég a reklámok bevezetésével még nagyobb bevételre tehet szert. A júniussal zárult második negyedévről szóló jelentés szerint a cég streaming platformja, a Paramount+ 4,9 millió előizetővel bővült, miközben az első negyedévben még 6,8 millióan fizettek elő a szolgáltatásra. Ehhez hozzá kell tenni azt is, hogy

a vállalat 3,9 millió előfizetőt eltávolított a platformjáról az orosz piacról történő kilépés miatt.

A cég azt is jelezte, hogy hamarosan kénytelenek lesznek emelni az előfizetési díjukat.

"Egyelőre nincs napirenden az árváltoztatás, de hamarosan ennek is meg kell történnie." – mondta Naveen Chopre pénzügyi igazgató.

A Refinitiv adatai szerint a Paramount a második negyedévben részvényenként 64 centet keresett 7,78 milliárd dolláros bevétel mellett. Ez meghaladja az elemzők által várt 61 centes nyereséget 7,57 milliárd dolláros bevétel mellett.