Ezért erősödhet tovább a hazai e-kereskedelem

bankkártya, hitelkártya, elektronikus fizetés, vásárlás, online, e-bank, stock, stockfotó, illusztráció, illusztrációs
Contented Man Using Cellphone And Credit Card Sitting With Laptop And Shopping Online At Home. Customer Shops With Smartphone. Mobile Banking Application And Payment Verification Concept
Vágólapra másolva!
Az árfolyamváltozás miatt már egyre kevesebb esetben éri meg euróban vagy dollárban külföldről rendelni, így még több vásárló fordul a hazai internetes áruházak irányába. A hazai webshopokon erősödő igény jelentkezik az önfenntartó életmóddal kapcsolatos árucikkek iránt. Emellett most jött el az ideális pillanat a külpiacok felé való nyitásra is a hazai e-kereskedelemben - véli Surányi Ferenc webshop-szakértő, az M. I. Solution Kft. ügyvezetője.
Vágólapra másolva!

Az orosz–ukrán háború és az árfolyamváltozások egyre kevésbé teszik kívánatossá a magyaroknak, hogy külföldi webáruházakból rendeljenek. "Tapasztalataink szerint egyértelműen csökken a magyar vásárlók száma a külföldi webshopokban. Sok esetben már nem érdemes más pénznemben fizetni, ezért a vevők meggondolják, hogy honnan szerezzék be a termékeket. Csak hab a tortán, hogy tavaly óta áfát és vámkezelési díjat is kell fizetni bármilyen, az EU-n kívülről online rendelt áru után, a csomag értékétől függetlenül"- mondta Surányi Ferenc.

Hozzátette:

A több mint száz hazai webáruház üzemeltetésében kulcsszerepet játszó szakértő arra is felfigyelt, hogy az elmúlt hetekben egyes termékkategóriák kifejezetten népszerűvé váltak.

Illusztráció Forrás: shutterstock

Trendi az önfenntartás és az energiahatékony eszközök

"A vásárlási adatokból kitűnik, hogy a magyarok egyre nagyobb része foglalkozik az önfenntartás gondolatával. A webáruházak számára ez újabb kihívást jelent, de egyben nagyobb forgalmat is. Például a kertészettel foglalkozó webshopok termékei keresettebbek, a növények termesztéséhez és az állattartáshoz szükséges eszközök, gépek piaca növekszik. A gazdák közül sokan kihasználják a modern technikai lehetőségeket, és figyelemmel kísérik a webáruházak kínálatát. Az önfenntartásra való törekvés miatt újra életbe lép a jó stratégia előnye, és a bővítés lehetősége" - nyilatkozta Surányi Ferenc, akinek startupja fejleszti a világ első webáruházra köthető mesterséges intelligencia szoftverét. A rendszer minden egyes látogatót elemez, és személyre szabottan kommunikál, így emberi beavatkozás nélkül segíti az érdeklődőt és ezen keresztül a webshop bevételnövekedéséhez is hozzájárul.

A webshop-szakértő úgy látja, hogy az energiatakarékos termékek piaca is nő, mivel ezekkel hosszú távon mindenki csökkentheti a kiadásait.

A webshopok növekedését az is segíti, hogy a koronavírus miatt nagyon sokan részesítik előnyben a futárszolgálattal történő házhozszállítást.

Sokat erősödhet a hazai e-kereskedelem

Míg a járványhelyzet alatt sosem látott forgalomról számolhattak be a hazai webáruházak, a háború hírére az év elején sokan visszafogták a vásárlásaikat.

Surányi Ferenc elmondta:

Így folytatta: "További lehetőség a webshopok számára, hogy a környező országokba ugyanolyan szállítási költséggel tudják az árukat a vevőkhöz eljuttatni, mint belföldön. A pénzpiaci helyzet, az árfolyamváltozás kiváló lehetőséget teremt az exportálásra, így a külföldi piacra is szállító webshopok előnyösebb üzleti eredményt produkálhatnak.. A szomszédos országok lakosságát is azok a hatások érintik, mint a magyarokat, így az igény kiszámítható. Az exportot óriási mértékben könnyíti a fordítószoftverek használata, ami lehetővé teszi, hogy a magyarul beszélő ügyintéző hatékonyan tudjon kommunikálni külföldi megrendelőkkel" - fogalmazott.