Maga mögé utasította egyik versenytársát az Aldi

Ezt a veszélyes termékét vonja most vissza az Aldi
Vágólapra másolva!
Az Aldi átvette a kiskereskedelmi boltláncok sorában a negyedik helyet a Morrisons-tól az Egyesült Királyságban, írja a BBC. Ez jelentős fejleménynek tekinthető, mivel a brit kiskereskedelemet 2010 óta négy nagy hálózat, a Tesco, a Morrisons, a Sainsbury's és az Asda uralta, a teljes forgalom mintegy háromnegyedét bonyolítva.
Vágólapra másolva!

A piaci átrendeződésben nagy szerepe van a brit inflációnak, amely 40 éves csúcsra jutott a nyáron. A fogyasztók újrastrukturálják kiadásaik szerkezetét, a mindennapos fogyasztási termékek megvásárlásában egyre nagyobb szerephez juttatva a diszkontláncokat. Különösen jól látható ez a saját márkás termékek választásánál, melyek forgalma harmadával nőtt tavalyhoz képest - értékeli a szeptember 4-i, az előző 12 hétre vonatkozó adatok alapján a folyamatokat a Kantar piackutató.

Illusztráció Forrás: Shutterstock

Az elemzők szerint az Aldi értékesítése csaknem az ötödével növekedett a szeptember 4-ét megelőző 12 hétben az egy évvel korábbiakhoz képest. Ezzel 9,3 százalékra növelte Nagy-Britanniában a piaci részesedését, miközben az eddig negyedik helyen álló Morrisons csak 9,1 százalékot ért el, eladásai pedig 4,1 százalékkal csökkentek a vizsgált 12 hetes időszakban. A Kantarnál úgy vélik, hogy a vásárlók döntéseinél egyértelműen a bolti árak összhasonlítása a fő szempont, és egyre kevésbé a bolt- vagy márkahűség, különösen nem pedig a forgalmi statisztikák.

A brit kiskereskedelmi láncok rangsora 2022 szeptember elején:

1 – Tesco (26,9%-os piaci részesedés)

2 – Sainsbury's (14,6%)

3 – Asda (14,1%)

4 – Aldi (9,3%)

5 – Morrisons (9,1%)

6 – Lidl (7,1%)

7 – Co-op (6,5%)

8 - Waitrose (4,7%)

9 - Izland (2,4%)

10 – Ocado (1,7%).