Egy friss kutatás összesítette, hogy a 2022 márciusáig tartó 12 hónapban mely márkákra kerestek rá a legtöbben a Google-ben, világszerte. A BusinessFinancing csapata ebben az évben azokat a cégeket vizsgálta, melyek valamilyen konkrét terméket vagy szolgáltatást értékesítenek. Így több nagy technológiai óriás (mint a Google vagy a Meta) kimaradtak a listából – írja a Visual Capitalist.
Az eredményeket két nagy kategória szerint összesítették. Egyrészt az átlagos havi keresések alapján, másrészt országos bontásban.
Így jöhetett ki, hogy míg a Netflix nyerte az országos bontást (92 országban ez volt a legkeresettebb márka), addig az összesített keresések versenyét az Amazon nyerte.
Utóbbi csupán 32 országban került az első helyre, viszont összesen 335 millió 400 ezer keresést ért el, szemben a Netflix 140 millió 200 ezres havi átlagos keresésszámával – a Netflix ezzel az ezüstérmet szerezte meg.
A két szempont közti különbség jelentőségét a Walmart esete mutatja a legjobban.
A világ legnagyobb áruházlánca ugyanis csupán 2 országban végzett az élen, az összesített listán viszont a negyedik lett,
több mint 76 millió kereséssel. A havi átlagos keresések rangsorában egyébként az eBay lett a harmadik (80 millió 600 ezer keresés), míg az Ikea az ötödik (55 millió 300 ezer keresés).
Egy márka keresési népszerűsége azonban önmagában nem jelenti azt, hogy a mögötte álló vállalat feltétlenül jól teljesít az adott időszakban. A Netflix például idén áprilisban azt közölte, hogy nagyjából 200 ezer felhasználót veszített az első negyedévben.
A Visual Capitalist egyes szegmenseket is megvizsgált az adatok alapján, ahol egy-egy márka szinte egyeduralkodónak számított. Ilyen volt például az okostelefonok piaca, ahol az Apple toronymagas listavezető.
Az iPhone gyártója 141 országban végzett az élen, míg a második helyen álló Huawei csupán 8 országban nyert.
Hasonlóan alakult a videójátékok iparága is, ahol az Epic Games 122 országban uralta a kereséseket, míg a második helyen álló Nintendo mindössze 22 országban került az élre.
A gyorsétterem-láncoknál viszont nagyobb volt a verseny, itt az első helyen álló KFC 83 országban győzött, miközben a második McDonald's 40 országban volt a legkeresettebb márka. A szoros versenyt az is mutatja, hogy a havi átlagos keresési számok tekintetében viszont a McDonald's nyert.