Mutatjuk, melyek most a legnépszerűbb márkák az interneten

apple wwdc 2016 logo
Vágólapra másolva!
Napjaink üzleti világában a márkaérték hatalmas erővel bír, azonban egy adott márka népszerűsége több módon is mérhető. Az egyik módszer annak vizsgálata, hogy mely cégek márkáira keresnek rá a legtöbben az interneten.
Vágólapra másolva!

Egy friss kutatás összesítette, hogy a 2022 márciusáig tartó 12 hónapban mely márkákra kerestek rá a legtöbben a Google-ben, világszerte. A BusinessFinancing csapata ebben az évben azokat a cégeket vizsgálta, melyek valamilyen konkrét terméket vagy szolgáltatást értékesítenek. Így több nagy technológiai óriás (mint a Google vagy a Meta) kimaradtak a listából – írja a Visual Capitalist.

Az eredményeket két nagy kategória szerint összesítették. Egyrészt az átlagos havi keresések alapján, másrészt országos bontásban.

Így jöhetett ki, hogy míg a Netflix nyerte az országos bontást (92 országban ez volt a legkeresettebb márka), addig az összesített keresések versenyét az Amazon nyerte.

Utóbbi csupán 32 országban került az első helyre, viszont összesen 335 millió 400 ezer keresést ért el, szemben a Netflix 140 millió 200 ezres havi átlagos keresésszámával – a Netflix ezzel az ezüstérmet szerezte meg.

A két szempont közti különbség jelentőségét a Walmart esete mutatja a legjobban.

A világ legnagyobb áruházlánca ugyanis csupán 2 országban végzett az élen, az összesített listán viszont a negyedik lett,

több mint 76 millió kereséssel. A havi átlagos keresések rangsorában egyébként az eBay lett a harmadik (80 millió 600 ezer keresés), míg az Ikea az ötödik (55 millió 300 ezer keresés).

Az Amazon a legkeresettebb márka az interneten Forrás: NurPhoto via AFP/Jakub Porzycki

Egy márka keresési népszerűsége azonban önmagában nem jelenti azt, hogy a mögötte álló vállalat feltétlenül jól teljesít az adott időszakban. A Netflix például idén áprilisban azt közölte, hogy nagyjából 200 ezer felhasználót veszített az első negyedévben.

A Visual Capitalist egyes szegmenseket is megvizsgált az adatok alapján, ahol egy-egy márka szinte egyeduralkodónak számított. Ilyen volt például az okostelefonok piaca, ahol az Apple toronymagas listavezető.

Az iPhone gyártója 141 országban végzett az élen, míg a második helyen álló Huawei csupán 8 országban nyert.

Hasonlóan alakult a videójátékok iparága is, ahol az Epic Games 122 országban uralta a kereséseket, míg a második helyen álló Nintendo mindössze 22 országban került az élre.

A gyorsétterem-láncoknál viszont nagyobb volt a verseny, itt az első helyen álló KFC 83 országban győzött, miközben a második McDonald's 40 országban volt a legkeresettebb márka. A szoros versenyt az is mutatja, hogy a havi átlagos keresési számok tekintetében viszont a McDonald's nyert.