Tízezer elektromos Volkswagent hívnak vissza

volkswagen id buzz
A menetirányt a kormány mögötti bajuszkapcsolóval lehet kiválasztani, a normál D mellett van nagyobb motorféket és visszatöltést adó B állás is
Vágólapra másolva!
A német Nextmove villanyautó kölcsönző egy, a Volkswagen szervizhálózatának küldött belső levélből értesült a visszahívásról, amit hivatalosan még nem jelentettek be. A világon összesen 10 ezer ID-sorozatú autó akkumulátora lehet érintett.
Vágólapra másolva!

A villanyautosok.hu cikke szerint a német autókölcsönző és villanyautós hír-, illetve tesztportál úgy tudja, az autógyártó azt állapította meg, hogy

egyes akkupakkjai abnormálisan nagy önkisülést mutatnak.

A hiba forrása gyártási hibás akkucellákban keresendő, amelyek állítólag az LG Energy System lengyelországi gyárában készültek.

Mivel egyes cellák önkisülése nagyobb, mint ami normális lenne, az egész pakk kapacitása és az autó hatótávja is a gyárinál kisebb értéket mutathat. Az autógyártó a Nextmove kérdésére megerősítette a hibát, és azt mondják, Németországban 3000 ilyen autó lehet (magyarországi érintettségről egyelőre nincs információ). Egyelőre úgy néz ki, hogy egy jól behatárolható gyártási időszakot érint a hiba. A Nextmove flottájából nyolc autó érintett, mind a gyártás elejéről, a First Mover kiadásból származnak.

Egy Volkswagen ID Buzz utastere Forrás: Volkswagen

A hibát a gyakorlatban úgy lehet észrevenni, ha a teljesen feltöltött autót hosszabb időre – mondjuk egész éjszakára – magára hagyjuk, majd amikor ismét beszállunk, jelentősen alacsonyabb a hatótáv. De ugyanígy előfordulhat az is, hogy vezetés közben hirtelen és váratlanul nagyot esik a töltöttség/hatótáv. Ha ilyenkor az autót kicsit nem terheljük, lassan és egyenletesen haladunk vele, a helyzet visszaállhat a normálisra, de legalábbis a legközelebbi töltőhöz elérhetünk a kocsival.

A Volkswagen az érintett ügyfeleket értesíteni fogja, a javítás nagyjából egy napot vesz igénybe és nem a teljes akkupakkot, csak a hibás cellát tartalmazó modult cserélik.

Ha valakinek még a 2.4 előtti szoftververzió van az autójában, akkor egy füst alatt azt is frissítik, illetve ennek előfeltételeként kicserélik a 12 voltos akkumulátort is – legalábbis Németországban, de gyanítjuk a magyar márkaszervizeknél is hasonló lesz a procedúra.

A gyártónak egyébként nincs száz százalékos képe arról, melyek az érintett autók, mivel ha valaki adatvédelmi aggályok miatt az autóban kikapcsolta a gyártó felé történő adatküldést, akkor nem látják a kocsi akkujának adatait.