Az utóbbi hónapokban nagyot lépett előre Kalocsa és Paks térségében a NIF Zrt. beruházásában épülő új Duna-híd projektje, melynek kivitelezési munkái az ütemterv szerint haladnak. A híd kivitelezéséhez szükséges acélszerkezetnek már több mint a fele elkészült a Duna Aszfalt lengyelországi gyárában.

A projektben a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében közel egy kilométeres, három részből - két ártéri hídból és a közöttük épülő mederhídból - álló híd épül – írja a magyarepitok.hu. A 2021. január óta zajló kivitelezésben alvállalkozóként a Hídépítő Zrt. is részt vesz.

Magyarország jelenlegi legnagyobb hídépítési projektjében az alapozási munkálatok befejezése után az alépítményi munkák végső fázisait kivitelezik a jobb parton. A mederhídhoz tartozó és a jobb parti alépítmények ugyanakkor már teljes készültségűek.

A kivitelezés kezdete óta folyamatos az acél hídelemek gyártása a Duna Group lengyelországi gyártóüzemében, ahol már befejeződött a bal ártéri híd acélszerkezetének gyártása.

Galériánkban a Magyar Építők felvételeinek segítségével bemutatjuk a híd kivitelezésének jelenlegi állását:

Közel egy kilométeres, három részből - két ártéri hídból és a közöttük épülő mederhídból - álló híd épül Kalocsa és Paks térségébenForrás: magyarepitok.hu

Ezt követi a mederhíd és a jobb ártéri híd szerkezetének párhuzamos gyártása. A projekt kivitelezéséhez szükséges 6500 tonna új acélszerkezet gyártásából eddig 3500 tonna készült el.

A tervezett ütemezésnek megfelelően a bal ártéri hídszerkezet főtartójának összeállítása már 100 százalékos készültségű. Itt a mintegy 1600 tonna össztömegű hídszerkezet az utolsó tolási fázis előtt áll, mely során 35 métert mozgatják előre a tervezett helyére. Ezt követően megkezdődik a hídszerkezet beállítása és befejező munkálatok kivitelezése.

Szintén a tervezett ütemtervnek megfelelően 2022 májusában megkezdődött a jobb ártéri híd acél felszerkezetének helyszíni szerelése is, itt jelenleg az első hossztolási fázisra készülnek.