Komoly baj van a Starbucksnál, ilyen problémát még nem láttak

Daily Life In Milan milano starbucks politcs EUROPE euro elections salvini meloni stazione centrale huawei huawei android huawei crisis advertising posters political posters European votes posters starbucks stazione centrale starbucks milano starbucks cof
A Starbucks alapítója mindenképp olyan nevet akart találni, amely ST-vel kezdődik, mert erősnek találta ezt a kombinációt. Végül egy régi bányászati térképen talált egy kifejezést, hogy Starbo, akkor beugrott neki a Mody Dick egyik szereplőjének neve, aki Starbuck.
Vágólapra másolva!
A Starbucks nehéz időszakon ment keresztül az elmúlt évben. A vállalat részvénye 25 százalékot veszített az értékéből, ami a piac egészével összehasonlítva is gyenge teljesítménynek számít. Van azonban egy különös kihívás, amellyel a kávézóláncnak szembe kell néznie: túl hosszúak a sorok az üzleteiben.
Vágólapra másolva!

A Starbucks az elmúlt évben nehéz időszakon ment keresztül. Az alkalmazottaival felmerülő konfliktusok mellett

a vállalat részvénye 25 százalékot veszített az értékéből, ami a szélesebb körű piaci lejtmenettel összehasonlítva is gyenge teljesítménynek számít.

A kávézóláncot jelenleg Howard Schultz ideiglenes vezérigazgató irányítja, aki 2023. április 1-jén adja át a vezetést Laxman Narasimhannak. Van azonban egy kihívás, amellyel mindkettejüknek szembe kell néznie: a Starbucks kávézóiban túl hosszúak a sorok.

A Starbucks vezetésének meg kell oldania a túl hosszú sorok problémáját Forrás: Shutterstock/ Nils Versemann

Az üzleteikben kétfajta sor létezik. Az egyik a boltok belső területén, a másik pedig az autók számára, az üzleteken kívül található. A 24/7 Wall St. elemzése azonban hangsúlyozza, hogy egyre több vásárló érzi úgy, hogy túlságosan hosszúak a sorok,

vagyis túl sokat kell várni a megrendelt termékekre. Ez pedig akár azt is jelentheti, hogy sokan más cégeket választanak

– például a McDonald's éttermeit.

A más üzletekhez mérten túl hosszú sorok pontos oka nem világos, de a problémát már a Starbucks vezetése is észlelte. Schultz például úgy nyilatkozott, hogy a megoldást a fejlettebb kávégépek jelenthetik. Egyelőre azonban nem várható, hogy a problémát egyik napról a másikra meg tudná oldani a vállalat, és az új vezérigazgató valószínűleg meg fogja örökölni a túl hosszú sorokat. Ha pedig közben a fogyasztók átpártolnak más céghez, akkor nem biztos, hogy vissza fognak térni a Starbuckshoz.