Egyre több kínai befektetés érkezik az orosz Távol-Keletre

yuan, jüan, valuta
A Chinese clerk counts RMB (renminbi) yuan banknotes at a bank in Nantong city, east China's Jiangsu province, 24 July 2018. China's yuan weakened against the dollar on Friday (27 July 2018), breaching the key 6.8 per dollar level, dragged lower by a weaker midpoint and fears of further depreciation amid Sino-U.S. trade tensions. Large state-run banks offering dollars in the yuan forwards market, however, helped the renminbi pare some of its earlier losses by midday, although the yuan is set for its seventh week of losses - its longest losing streak since November 2015. Major Chinese state banks were seen swapping dollars for yuan in the forwards markets as they had the previous day, two traders said. Their operations dragged one-year tenor dollar/yuan swap points down into negative territory.
Vágólapra másolva!
Kína élénken érdeklődik a nyersanyagokban gazdag orosz Távol-Kelet iránt és folyamatosan növeli a térségben a beruházásokat. Ugyanakkor vannak kétkedő hangok is, akik szerint a nemrég befejezett közlekedési projektek ellenére a nagy kínai vállalatok általában elkerülik az oroszországi beruházásokat.
Vágólapra másolva!

Az orosz–ukrán háború kirobbanása előtt Moszkva és Peking nyilatkozatot tett közzé, amelyben kijelentették, hogy barátságuknak nincsenek határai.

A két ország közötti kereskedelem ezt követően fellendült, és számos közös infrastrukturális projektet fejeztek be az elmúlt hónapokban.

Az elemzők szerint a kínai beruházások célja, hogy megkönnyítsék az orosz olaj, a földgáz és a mezőgazdasági termékek importját.

Az orosz Távol-Keletet és a Kína északkeleti részét elválasztó Amur folyón számos projekt könnyíti meg a két ország közötti kereskedelem bővülését – derül ki az SCMP cikkéből. Júniusban adták át az első, a két országot összekötő közútihidat, ami a több mint 200 ezres Blagovescsenszk és a közel 1,3 milliós Hejho városát kapcsolja össze. Szeptember közepén indult el az első hajó a Quanzhou–Vlagyivosztok közötti tengeri kereskedelmi vonalon.

A következő hónapokban várhatóan átadják a 2200 méter hosszú Nyizsnyelenyinszkoje–Tongcsiang vasúti hidat is.

A létesítmény üzembe helyezése 700 kilométerrel csökkenti az Oroszországból Kína északkeleti részébe tartó teherforgalom távolságát és forgalmi kapacitása évi 24 millió tonna rakomány lesz.

A témában bővebben a Világgazdaság cikkében olvashat.