Nagy érdeklődés mellett zajlott a 360 Design Budapest kiállítás

360 Design Budapest kiállítás
Vágólapra másolva!
Az idei évben október 3-9. között immár harmadik alkalommal került megrendezésre a 360 Design Budapest kiállítás, amely ezúttal is izgalmas programokkal és számos lenyűgöző alkotással várta a kortárs design iránt érdeklődőket. A Bálna Budapest épületét egy héten keresztül látogatók tömege töltötte meg élettel, akik a designtárgyak és lakásdekorációs kiegészítők felfedezése mellett a formatervezéshez és annak határterületeihez kapcsolódó ismereteiket is elmélyíthették a kerekasztal-beszélgetéseknek és a világhírű tervezők előadásainak köszönhetően.
Vágólapra másolva!

Idén is nagy sikert aratott a magyar és a régiós kreatívipar iránt érdeklődők körében a korábbi években számos elismeréssel kitüntetett 360 Design Budapest.

Közel 3500 látogató volt kíváncsi a 31 hazai és több, mint 10 regionális tervező alkotásait felvonultató rendezvénysorozatra, amelyen több, mint 100 darab designtárgy került bemutatásra.

Az elmúlt években a kiállítás komoly érdeklődésre tett szert, ezt mutatja az is, hogy a hétfő déli nyitástól számítva összesen közel 300 ezer felhasználó kereste fel az esemény Facebook- vagy Instagram-csatornáját – derül ki a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) közleményéből.

„A kiállításon ezúttal a történetmesélésre, az edukációra és a digitalizációra helyeztük a hangsúlyt, amelynek köszönhetően egy nagyon színes és izgalmas válogatást mutathattunk be a látogatóknak, illusztrálva ezzel a designipar sokoldalúságát. A magyar tervezők és a feltörekvő tehetségek nemcsak az elkészült darabjaikat, hanem 3D-alkotásaikat is nevezhették, amelyeket egy különleges, innovatív digitális térben, interaktív LED-kivetítőkön jelenítettünk meg. Az Art Markettel való szoros együttműködésünknek köszönhetően pedig

– részletezte Forintos-Szűcs Anita, a Magyar Divat & Design Ügynökség általános vezérigazgató-helyettese a koncepció összetettségét.

Közel 3500 látogató volt kíváncsi a 31 hazai és több, mint 10 regionális tervező alkotásait felvonultató rendezvénysorozatra Forrás: Magyar Divat & Design Ügynökség

A három szekcióra tagolódó kiállítótérben a design széles palettája jelent meg idén is. Az Iparművészeti Múzeummal együttműködésben kialakított designtörténeti részben többek között Kozma Lajos,

a századelő egyik legkiválóbb, nemzetközileg is elismert művészének tervrajzait és egy alkotását is megtekinthették a helyszínre látogatók.

A középső szekcióban elhelyezett LED-kivetítők képei megelevenedtek a kijelzőhöz közelítve, aminek eredményeképpen jobban szemügyre lehetett venni a 3D-s terveket, a virtuális designer bútorok látványosan kiemelkedtek a sokaságból.

Igazi "design oázis" fogadta a látogatókat a harmadik szekcióban, ahol látványos kontrasztot teremtett egymással az indusztriális architektúra és a megannyi zöld felület látványa, amelynek hatására még jobban kitűntek az innovatív térben a bemutatott tárgyak. A kerámia munkák egy grandiózus asztalon kerültek bemutatásra, amelyet Bonta Gáspár, a kiállítás programigazgatója Az utolsó vacsora parafrázisaként értelmezett. Az érdeklődők a pihenésre kialakított lounge szekcióban is magyar tervezők alkotásaival találkozhattak, ugyanitt lehetőségük nyílt vásárolni is a kitelepült tervezőktől.

A három szekcióra tagolódó kiállítótérben a design széles palettája jelent meg idén is Forrás: Magyar Divat & Design Ügynökség

Népszerűek voltak a látogatók körében a kiállítás edukatív programjai is, a szakértői tárlatvezetések teltházzal zajlottak le, de nagy számban voltak kíváncsiak a Bálna Budapest épületébe kilátogatók a keynote előadásokra és a kerekasztal-beszélgetésekre is. Hatalmas elismerés a 360 Design Budapest számára, hogy

olyan nemzetközileg elismert szaktekintélyek vettek részt a programban előadóként, mint Piero Lissoni, korunk egyik legkiemelkedőbb építésze és designere.

1:1 humanista megközelítés című előadásának keretében a magyar vonatkozású projektjeiről is részletesen mesélt, de Bonta Gáspárral közösen tartott tárlatvezetésére is hatalmas volt az érdeklődés. A sztárelőadók mellett a korábbi évekhez hasonlóan olyan regionális szakmai szervezetekkel együttműködésben valósult meg a 360 Design Budapest, mint az Art Market Budapest, a Budapest Design Week, a Czechdesign, az Iparművészeti Múzeum és a LuCreate Design Development Foundation.

„A magyar formatervezési kultúrára nyitott érdeklődőket Európa több országából is vártuk. A kulturális turizmus szerepét és fontosságát számos hazai és nemzetközi felmérés is alátámasztja, amelyek szerint az európai, sőt, a tengerentúli utazóknál is a kultúra az egyik elsőszámú utazási motiváció. A helyi kultúra megismerésére való egyre nagyobb igény és az élményalapú turisztikai szolgáltatások hatással vannak a divat és a design szektorra is. Nagy potenciál van mindkét ágazatban és egymást építve, egymást segítve tudnak építkezni.

Ezért számunkra nagyon fontos, hogy erősítsük hazánk regionális designipari szerepét, s ezáltal minél erősebb láthatóságot biztosítsunk a magyar designipar tehetségeinek" – mondta Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója.

Olyan nemzetközileg elismert szaktekintélyek vettek részt a programban előadóként, mint Piero Lissoni, korunk egyik legkiemelkedőbb építésze és designere Forrás: Magyar Divat & Design Ügynökség

A regionális összefogás szellemében az intellektuális élményeket tovább fokozták az Art Markettel közösen megszervezett szakmai események:

az Inside Art & Design programsorozat keretében a HFDA Academy két kerekasztal-beszélgetésén is részt vehettek az érdeklődők.

Metszéspontok: Art & Design címmel angol nyelven, nemzetközi meghívottak járták körbe Winkler Nóra kulturális szakember moderálásban a művészet és a design különbségeit, átfedéseit és egybefonódásait. A beszélgetésen Audrone Drungilaite, a vilniusi Design Innovációs Központ igazgatója, Giovanni Ottonello, az Instituto Europeo di Design művészeti vezetője, valamint Tanja Pak, a ljubljanai egyetem professzora vettek részt. A másik kerekasztal-beszélgetés keretében pedig a kollaboráció innovációt ösztönző hatásáról Korn Anita, a Ruhastory megálmodója és kreatív producere beszélgetett Juhos Lehel, Hevesi Annabella és Simonfalvi Bence tervezőkkel.

A kerekasztal-beszélgetések és az előadások visszanézhetőek a Magyar Divat & Design Ügynökség YouTube- és Spotify-csatornáján, a kiállítás online platformját pedig itt érhetik el az érdeklődők.