Botrány tört ki egy gyorsétteremláncnál, mert náci üzenetet küldtek

Kristályéjszaka
Kiégett zsinagóga Berlinben, az 1938 novemberi országos pogrom után
Vágólapra másolva!
A KFC bocsánatot kért az alkalmazásán keresztül kiküldött értesítésért, amelyben arra kérte a német vásárlóikat, hogy sajtos sült csirke rendelésével emlékezzenek meg a náci kristályéjszakáról. Ez a történelmi esemény arról ismert, hogy annak során zsidókat gyilkoltak meg a nácik a kirobbant zavargásokban, és még többet koncentrációs táborba küldtek - írja a The Guardian. 
Vágólapra másolva!

A felháborodást okozó, botrányt kiváltó üzenetet november 9-én, a pogrom 84. évfordulóján küldték szét a vásárlóik között, amely így szólt:

Kiégett zsinagóga Berlinben, az 1938 novemberi országos pogrom után Forrás: Bundesarchiv/O.Ang.

Ekkor kezdődött a holokauszt

A reklám arra a 84 évvel ezelőtti véres eseményre utal, amikor kitört a zsidóellenes erőszakhullám a náci Németországban 1938. november 9-én és 10-én. Az akcióra ürügyként egy Franciaországban szolgáló német diplomata, Ernst Eduard vom Rath meggyilkolása szolgált.

A nemzetiszocialisták ezen az éjszakán a hivatalos jelentések szerint 91 zsidó származásút gyilkoltak meg, 267 zsinagógát raboltak ki és rongáltak meg, valamint romba döntöttek és felgyújtottak közel 7.500 üzletet. További zsidó házak és lakások százait fosztották ki és rongálták meg Ausztriában és Németországban. 30 ezer körülire tehető azok száma, akiket ekkor hurcoltak különböző koncentrációs táborokba. A drámai eseménysorozat nevét a betört kirakatokból szertehulló szilánkokról kapta.

A kristályéjszakát tekintik a zsidó holokauszt kezdetének, amelynek körülbelül hatmillió európai, zsidó származású ember esett áldozatul a II. világháború végéig.

Rendszerhibára hivatkoztak

A KFC egy órával később újabb üzenetet küldött a vásárlóinak az applikációján keresztül, amelyben rendszerhibára hivatkozva bocsánatot kért.

A magyarázat szerint az üzenetet a számítógép generálta, amely automatikusan összekapcsolta a sajtos csirkét népszerűsítő kampányt az aznapi évfordulóval.

„Nagyon sajnáljuk, azonnal ellenőrizzük a belső folyamatokat, hogy ez többet ne fordulhasson elő. Elnézést kérünk a hibáért" – írta a német KFC.

A vállalat azt azonban nem indokolta meg, hogy miért nem tudták megakadályozni a nyilvánvalóan sértő üzenet elküldését.