Lengyelország első saját elektromosautó-márkáját, az Izerát 2020-ban alapította négy energiaszolgáltató. A bejelentett tervek igencsak ambiciózusak voltak, hiszen 2023-ban már gyártani akarták termékeiket, csakhogy az erre kijelölt gyárnak akkor még nyoma sem volt sehol – és ez azóta sem változott. Most mindenesetre bejelentették, milyen padlólemezre építik majd a járműveket.

Amikor a lengyelek két éve bemutatták az első két elektromos modelljüket, még nem lehetett tudni, milyen padlólemezre épülnek az autók - írja a Villanyautók.hu. Mindössze annyit árultak el, hogy egy nagy autógyártótól vásárolják majd a technológiát, meg is indultak a találgatások, hogy vajon a Volkswagen MEB platformja, a Hyundai Csoport E-GMP-je, vagy esetleg a Toyota e-TNGA-ja lesz a kiválasztott. Egyik tipp sem nyert, az Izera modelljei alá a Sustainable Experience Architecture (SEA) kerül, amit a kínai Geelytől kapnak. 

Az Izera padlólemeze a Geelytől származik majdForrás: Izera

A bejelentés szerint egyébként a kínaiak nem szállítanak padlólemezt, sem annak alkatrészeit Lengyelországba, mindössze használati jogot adtak a SEA-ra. A platformot lengyel beszállítók termékeiből rakják össze a Geely védjegyei és tervrajzai alapján.

Az Izera első villanyautója egy kompakt SUV lesz, amely a jelenlegi tervek szerint 2025 végén gurulhat le a gyártósorokról.