Manapság már egy okostelefon is elég az online vásárláshoz. A tanulmány szerint
okostelefonja segítségével a magyar fogyasztók 74 százaléka keres termékeket és szolgáltatásokat, 69 százalékuk kedvezményeket és akciókat böngészik, 59 százalékuk árakat hasonlít össze és 62 százalékuk pedig fizet is vele.
Ez utóbbi mutató esetén némileg elmaradunk a régió többi országától, a cseheknél 68 százalék, a lengyeleknél 71 százalék, illetve a szlovákok esetén 72 százalék ez az arány. A magyarok elsősorban a kényelem (60 százalék) és a gyorsaság (56 százalék) miatt szeretnek okostelefonjukkal online vásárolni.
Az okostelefonok és tabletek új alkalmazáson belüli vásárlási és fizetési élményeket is lehetővé tesznek. A magyarok szívesen adják hozzá bankkártyájukat különböző alkalmazásokhoz: leggyakrabban az ételrendelésért (31 százalék), a streaming szolgáltatásokért (24 százalék), a közlekedésért (18 százalék) és az utazásokért (17 százalék) fizetnek így. A válaszadók 40 százaléka válaszolta azt, hogy hozzáadta kártyáját a legnépszerűbb magyar mobiltárca alkalmazáshoz. A tanulmányból az is kiderült, hogy a Z generáció, azaz a 18-24 éves magyarok 76 százaléka már legalább egy mobilalkalmazáshoz hozzáadta a kártyáját.
Az online vásárláshoz hasonlóan a magyarok elsősorban a gyorsaság (67 százalék) és a kényelem (65 százalék) miatt szeretnek az üzletekben okostelefonnal egy érintéssel fizetni. Érdekesség, hogy azok között a magyarok között, akik már kipróbálták a virtuális pénztárca használatát a hagyományos helyett, sokan vannak, akik havonta egyszer vagy ritkábban használják hagyományos plasztik kártyájukat (24 százalék). Bár mintegy tíz éve még futurisztikus álomnak tűnhetett, hogy a mobiltelefonunkkal fizetünk, ma már a magyar válaszadók 69 százaléka ismeri ezt a fizetési módot.
Nemrég még nem volt jellemző, hogy valaki pénztárca vagy bankkártya nélkül induljon el otthonról. Ma ez már nem csak a Z generáció vagy a technológia szerelmesei számára mindennapos. A 45-54 éves magyar válaszadók 75 százaléka tisztában van azzal, hogy az üzletekben fizethet okostelefonjával, és 22 százalék él is ezzel a lehetőséggel"
- nyilatkozta Kiss Ede, a Visa Magyarországért felelős igazgatója.
Közeledik a vásárlási főszezon, és a Visa felmérése szerint a magyar válaszadók 21 százaléka Black Friday alatt, 44 százalékuk a karácsonyi bevásárlás során és 37 százalék az újévi leárazások idején tervezi a mobilját használni fizetéshez.
Az okostelefonnal fizető magyar fogyasztók a biztonságot tartják az ilyen típusú fizetési módok egyik kiemelkedő előnyének (43 százalék a bolti fizetés esetében, 27 százalék az online vásárlás esetében). Azonban a mobilfizetést nem használók pont a biztonság miatt tartanak mind az online (31 százalék), mind a bolti (40 százalék) használattól. Az is kiderült, hogy a magyar fogyasztók 22 százaléka úgy véli, hogy az ilyen megoldások beállítása nehézségekbe ütközhet.
A mobilfizetés - akár üzletben, akár online - az egyik legbiztonságosabb fizetési mód. Az okostelefonnal, okosórával vagy tablettel végrehajtott Visa-fizetések ugyanolyan védelmet élveznek, mint bármely más Visa-kártyás tranzakció. Lényeges, hogy amikor valaki hozzáadja a kártyaadatait egy mobiltárcához, a Visa az adatokat egy egyedi számsorral helyettesíti. Ezt a technológiát tokenizációnak nevezik, és egy további biztonsági réteget jelent"
- hangsúlyozta Kiss Ede.
Manapság azonban már nem csak a fogyasztók használhatják az okostelefonokat fizetésre. A Tap to Phone technológia - amely lehetővé teszi, hogy egy Androidos okoseszköz alakuljon fizetési terminállá - átalakította a szolgáltatók és a kiskereskedők számára is a tranzakciók elfogadásának módját. Az eladók külön eszköz beszerzése nélkül a mobiiltelefonjukra tölthetnek le egy alkalmazást, és elkezdhetik az érintéses fizetések elfogadását, ami biztonságos és kényelmes élményt nyújt az ügyfelek számára. A tanulmány szerint már a magyarok 56 százaléka hajlandó lenne úgy fizetni okostelefonjával, hogy a kereskedő mobiltelefonja működik fizetési terminálként, áll a társaság közleményében.