Különös dolgot gondolnak Indiával kapcsolatban a Stellantis-nál

Stellantis, vállalat, autóipari vállalat, autó, ipar
The sign is seen outside of the FCA US LLC Headquarters and Technology Center as it is changed to Stellantis on January 19, 2021 in Auburn Hills, Michigan. - Newly-created European carmaker Stellantis motored its way January 18, 2021 onto the Paris and Milan stock exchanges. Stellantis -- created by the merger of France's PSA and US-Italian rival Fiat Chrysler -- is the world's fourth-biggest automaker by volume. (Photo by JEFF KOWALSKY / AFP)
Vágólapra másolva!
A Stellantis Indiában tervezi bővíteni az elektromos autók gyártását még az európai piacra is, mivel Európában már nem tudja megfizethető áron előállítani azokat - tájékoztatta csütörtökön a sajtót Carlos Tavares, az autógyártó konszern vezérigazgatója.
Vágólapra másolva!

A Fiat mellett egyebek között a Peugeot és Chrysler márkákat is magában foglaló autóipari konszern vezérigazgatója egy szerdán késő este Indiában tartott kerekasztal-beszélgetésen elmondta, hogy amennyiben India az alacsony költségű beszállítói bázisával 2023 végére képes lesz teljesíteni a konszern minőségi és költséghatékonysági feltételeit, az megnyitja az utat az elektromos járművek más piacokra történő exportja előtt.

- fogalmazott.

A Stellantis nagy összegeket invesztál az elektromobilitási fejlesztésekbe, és a következő évtizedben több tucat elektromos modell gyártását tervezi,

de Tavares a múlt hónapban arra figyelmeztetett, hogy a megfizethető árú akkumulátoros elektromos járművek úgy öt-hat év múlva jelenhetnek csak meg a piacon.

A Stellantis autóipari vállalat logója Forrás: AFP/Jeff Kowalsky

Tavares a Stellantis vezérigazgatói tisztségének átvétele óta tett első indiai látogatásán elmondta, hogy cége nem tett le az országban gyártott elektromos autók exportjának tervéről, de ebben még nem született végső döntés. Elmondta azt is, hogy a Stellantis és számára azóta bír nagyobb jelentőséggel az indiai piac, a világ negyedik legnagyobbika, amióta a Ford és a General Motors kivonultak onnan, mert nem sikerült kifizetődő módon megtörniük a japán Suzuki Motor Corp és a dél-koreai Hyundai Motor dominanciáját.

Rámutatott ugyanakkor, hogy a kínai autógyárak is egyre nagyobb teret hódítanak Európában, hogy megfizethetőbb elektromos autókkal nyerjék meg a vásárlókat, miután Kínában, a világ legnagyobb EV-piacán már megelőzték a legtöbb külföldi riválist.

- hangsúlyozta Tavares.

Carlos Tavares a a Stellantis vezérigazgatója Forrás: AFP/Bertrand Guay

A vállalat azt tervezi, hogy jövő év elején piacra dobja első elektromos autóját az országban - a Citroen C3 kompakt autó elektromos modelljét.

A Stellantis már most is gyárt saját elektromos motorokat és akkumulátorokat, és tervei között szerepel az akkumulátorcellák gyártása is. Tavares Indiában is helyben akarja beszerezni az EV alkatrészeket, beleértve az akkumulátorokat is.

- mondta.