Izgalmasnak ígérkezik a jövő kiskereskedelme

Freitag, üzlet, bolt, jövő kiskereskedelme
FREITAG STORE SEOUL APGUJEONG
Vágólapra másolva!
A Store Insider számolt be róla, hogy három év kihagyás után 2023-ban megrendezik az EuroShop-ot, a világ elsőszámú kiskereskedelmi szakvásárát. A koronavírus sokként érte az ágazatot, és hatására megváltoztak a fogyasztói szokások és nyilvánvalóvá vált az ellátási láncok sérülékenysége. 2022 februárjában elkezdődött az ukrajnai háború, melynek következtében évtizedek óta nem tapasztalt energiaválság és infláció lépett fel. Emellett folyamatosan növekszik a környezetbarát termelés fontossága. Így pontosan a megfelelő időben érkezik az EuroShop szakvásár, hiszen itt bemutathatják a gyártók, milyen megoldásokat találtak az elmúlt évek nehézségeire.
Vágólapra másolva!

Urich Spaan, az EHI Retail Institute ügyvezetésének tagja az EuroShop bécsi sajtótájékoztatóján a kiskereskedelmi trendekről tartott előadásában 8 irányzatot azonosított, melyek a jövő kereskedelmét, vásárlási szokásait és gyártási módjait alapjaiban változtatják meg:

Fenntarthatóság: A fenntarthatóság a kereskedelem minden területén kiemelt jelentőségű célkitűzéssé vált. Számos kiskereskedelmi vállalat törekszik arra, hogy a beszállítói lánc teljes egészében klímasemleges legyen. A törekvések a termékek gyártása mellett az üzletberendezés, a fénytechnika, a hűtéstechnika és az energiagazdálkodás területén is egyre inkább láthatóvá válnak. Az alábbi képen a Rewe egyik németországi üzletének tetején üvegház található, ahol zöldségeket termesztenek és halakat tenyésztenek, melyeket azután helyben kerülnek értékesítésre:

Értékesítési csatornák összekapcsolása: Az online és offline kereskedelem összefonódásának újabb nagy lendületet adott a koronavírus-világjárvány. A kettő terület összekapcsolása a jövőben minden kereskedelmi vállalatnál elkerülhetetlen lesz.

Élményközpontúság: A online vásárlás terjedése mellett annak ellentéte, az élményközpontú vásárlás is egyre népszerűbbé válik. Az érzékszervek megszólítása és a hangulatos légkör megteremtése kerül a középpontba.

Okos üzletek: Az elmúlt években rohamosan terjed a digitalizáció a kereskedelemben, ami magával hozza, hogy az üzleteket egyre nagyobb fokú technológiai intelligenciával ruházzák fel. Így fejlődött ki az automatizált üzleti koncepciók sokasága, amelyek messzemenően digitalizált módon biztosítják a vásárlás folyamatát. Forradalmi újításnak számít a walkout technology is, melynek lényege, hogy a vásárlóknak a fizetéshez nem kell a kasszához járulniuk, hanem az egy alkalmazáson keresztül, automatikus módon történik. Ezt az eljárást már többek között az Aldi, a Tesco, a Hudson és az Amazon is alkalmazza:

A cikk még nem ért véget, lapozzon!