Folyamatban van az M85-ös autóút kivitelezése, és ennek során létrehozzák Magyarország harmadik leghosszabb alagútját, amely a Bécsi-domb alatt halad 780 méter hosszan. Az M85-ös építésének egyik leglátványosabb része a Fertőrákos-országhatár szakaszon megvalósuló alagút kialakítása.
Az alagutat két járattal alakítja ki a Dömper Kft., a Subterra-Raab Kft. és a Pannon-Doprastav Kft. konzorciuma a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megbízásából - írja a Magyar Építők.
A projekt során olyan állványzatra volt szükség a szigetelési munkák elvégzésére, amely illeszkedik az alagút íves geometriájához, mobilis, és alatta biztosított a zavartalan gépjármű forgalom, lehetővé téve akár a legnagyobb méretű teherautók és betonmixerek átjutását is.
A Layher Allround állványrendszer elemeiből épült, kerekeken gördíthető állványszerkezet alkalmas az alagút építéséhez szükséges kivitelezési munkálatok támogatására.
Galériánkban látványos felvételeket közlünk az alagút építéséről:
Magyarországon ez az első jelentősebb beruházás, ahol professzionális gurítható állványkonstrukció épült alagút építési, szigetelési munkáinak támogatására.
Az M85 Bécsi-dombi alagút állványszerkezete közel 8 méter magas, 11 méter széles és 6 méter hosszú térállvány, továbbá 12 darab kerék biztosítja az állvány mobilitását. Ezt a felépített állványszerkezetet használják az alagúton szakaszosan végiggurítva az építési munkálatok elvégzésére. A felhasznált állványanyag mennyisége több mint 5 tonna.
Az állvány kapura hasonlító alakja révén az alatt 5 méter széles és 6 méter magas nyílás található, amelyen mind a járművek, mind az építési forgalom áthaladhat. Oldalain az alagút ívéhez illeszkedő konzolos járószintek találhatók, amelyek pontosan, megfelelő távolsággal érintik az íves geometriát. Így a munkavégzés biztonságosan történhet, akadályozó korlátrudak nélkül.
Az állványszerkezetet mindössze 1 nap alatt építették fel, és a tervek szerint több hónapig használják majd a kivitelezők.