Az AMC februárban jelentette be, hogy az amerikai piacon új árképzései stratégiát tesztel. Ennek értelmében a mozilátogatóknak többet kell fizetniük a legjobb ülőhelyekért a termekben. Emellett a projekt keretén belül csökkentek a kevésbé vonzónak tartott ülőhelyek, például az első sorban.
Úgy tűnik azonban, hogy a program nem járt sikerrel, ugyanis az AMC most bejelentette, hogy elveti az új árképzései programot. A döntés hátterében az állhat, hogy a moziipar megszenvedi a gyenge nyári szezont.
Emellett az AMC részvénye idén csupán 5 százalékot emelkedett, ami elmaradt a szélesebb piac teljesítményétől. A mozilánc bejelentése szerint az árképzései program a következő hetekben ér véget azokon a helyszíneken, ahol bevezették.
A kísérleti program során a cég megállapította, hogy
a mozilátogatók az alacsonyabb jegyárak ellenére sem választották nagyobb számban az első sort.
Kiderült továbbá, hogy a legtöbben a korábban preferált ülőhelyekre vettek jegyet, függetlenül a magasabb ártól.
A mozilánc közölte, hogy a jövőben tesztelni fogja, miként tudja kényelmesebbé tenni az első sor ülőhelyeit.
Forrás: CNBC