Nem csak a nyári fesztiválszezon legintenzívebb időszaka július közepe, de az idénygyümölcsök és zöldségek is ekkortól érhetőek el nagy mennyiségben. Ezért is választotta a nyári idénykampány kezdetének helyszínéül az EFOTT Fesztivált az Agrármarketing Centrum, az Agrárminisztérium és a Magyar Termék Nonprofit Kft. A beharangozó sajtótájékoztatón elhangzott az is, hogy a fesztiválozók négy napon át kóstolhatnak és fogyaszthatnak meggyet az esemény ideje alatt.
Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára a sajtótájékoztatón elmondta: a tavalyi extrém aszály és az idei tavaszi hideg időjárás miatt a hazai meggytermés – bár minőségben kifogástalan -, közel 20 százalékkal alacsonyabb, mint egy évvel korábban.
„A meggy nem csak frissen fogyasztva értékes gyümölcs, de jelentős feldolgozóipari alapanyag is. Magyarország az egyik legjelentősebb meggytermesztő ország Európában Lengyelország, Szerbia és Németország mellett, a négy ország együttes termésmennyisége évente eléri a 300–400 ezer tonnás mennyiséget.
A kontinensen a legnagyobb mennyiségben előállított feldolgozott késztermékek közé tartozik a fagyasztott meggy, a lé és sűrítmény, illetve a meggybefőtt. A meggy az egyik legjelentősebb konzervipari alapanyagunk, a június végén kezdődött szüreti időszak után megkezdődött a feldolgozás is. A magyar meggy szempontjából legnagyobb jelentősége a meggybefőtt piacának van, hiszen a meggy 60-70 százaléka a belföldi és külföldi konzerviparban hasznosul" -tette hozzá.
Az Agrármarketing Centrum hosszú évek óta szervez fogyasztásösztönző kampányokat az idénygyümölcsök népszerűsítésére. Ondré Péter, a Társaság ügyvezetője emlékeztetett arra, a hazai gyümölcsök vásárlásával nem csak a helyi gazdákat támogatjuk, de jóval frissebb, gazdagabb vitamintartalmú élelmiszert is fogyaszthatunk.
"A magyar mezőgazdaság képes az önellátásra, ráadásul a hazai zöldségek és gyümölcsök minősége kitűnő. A meggy ráadásul igazi egészségvédő vitaminbomba is, hiszen nagy mennyiségben tartalmaz C-vitamint, kálciumot, vasat. Segíti az emésztést, a vitaminok felszívódását, vízhajtó, gyulladáscsökkentő hatású. Kampányunk elsődleges célja, hogy ráirányítsuk a figyelmet a hazai zöldségek és gyümölcsök sokszínűségére, valamint arra, hogy vásárlásukkal sokkal frissebb és vitamindúsabb élelmiszerhez juthatnak" - fogalmazott a közlemény szerint.
Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője azt emelte ki, hogy tudatos vásárlással nem csak egészségesebb, de a megbízhatóbb élelmiszert is vásárolhatunk. "A Magyar Termék mára már több mint védjegy. A fogyasztónak iránytű, segíti a tudatos döntést, ismert és elismert jelölés, mely megbízhatóan emeli ki a piaci kínálatból a hazai termékeket. A gyártóknak pedig kézzelfogható előny jelent: használata bizalmat ébreszt a vásárlóban, a fogyasztó hajlandó érte magasabb árat fizetni. Szeretnénk, hogy a Hazai Termék nemcsak választás, hanem döntés legyen" - fogalmazott.
A következő napokban, a fesztivál végéig minden nap kóstolhatnak az ízletes gyümölcsből az odalátogatók, a boltokban és a piacokon pedig már nagy mennyiségben elérhető az egyik legegészségesebb gyümölcsként is számon tartott meggy. Az Agrármarketing Centrum augusztusban a dinnye, szeptemberben pedig az alma népszerűsítésével folytatja termékpálya kampányait.