Döntöttek a Lidlről, ennek sokan örülhetnek

A PwC Magyarország idén már hetedik alkalommal kérdezett meg több mint 80.000 magyar munkavállalót, egyetemi hallgatót, középiskolákban, valamint szakképzésben tanulókat, hogy milyen szempontok szerint választanak munkahelyet, a munkáltatói értékajánlat mely elemeit értékelik a legtöbbre. Idén a korábbiakhoz képest háromszor annyian vettek részt a kutatásban, melynek eredményéből kiderült, hogy a jelenlegi inflációs környezetben a munkavállalók számára még inkább az anyagi biztonság lett a legfontosabb. Ezért nem meglepő, hogy az első három helyre az alapbér, a bónusz és a túlóra-kifizetés került a felmérés alapján, ha a munkahelyválasztásról van.A kutatás eredményei alapján a válaszadók a Lidl diszkontláncot tartják a legvonzóbb munkahelynek.
A Lidl Magyarország évről-évre azon dolgozik, hogy ne csak a vásárlók, de a munkavállalók körében is elsőszámú választás legyen. A valóban versenyképes bérekre és juttatásokra, a folyamatos fejlődési és előrelépési lehetőségekre kiemelt hangsúlyt fektet, csak úgy, mint a csapatkohézióra, hogy mind az új munkavállalók, mind meglévő munkavállalóik maximálisan megtalálják számításaikat a vállalatnál.
„Rendkívül komolyan vesszük munkálatói márkánkat, mert hisszük, hogy sikereink alapját munkavállalóink jelentik. Ennek jegyében minden évben megvizsgáljuk, hogy a nálunk dolgozók mennyire elégedettek munkájukkal, vezetőikkel, valamint általánosságban a céggel, és ennek megfelelően alakítjuk folyamatainkat, juttatásainkat.
Fontosnak tartjuk azt is, hogy továbbra is versenyképes fizetésekkel és béren kívüli juttatásokkal álljunk munkatársaink mellett. A 2023-as gazdasági évben összesen 63,7 milliárd forintot fordítunk bérköltségre. Munkavállalóink túlnyomó többsége ráadásul több ütemű béremelésben részesült január óta. Óriási büszkeség számunkra, hogy a felmérésben megkérdezett munkavállalók és a fiatalok is látják és elismerik ezen törekvéseinket és az első helyre soroltak minket a kiskereskedelmi kategóriában."
– emelte ki Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország kommunikációs vezetője.
A Lidl 8.500 munkavállalójával jelenleg a 11. legtöbb alkalmazottat foglalkoztató cég Magyarországon.
A vállalat a versenyképes bérek mellett számos béren kívüli juttatást is biztosít munkavállalói számára: a csomag kiemelt eleme a Lidl nagyértékű egészségbiztosítási programja, mely országszerte magánklinikai környezetben nyújt komplex, ingyenes egészségügyi szolgáltatást.
Az alkalmazottak továbbá minden hónapban meghatározott összeget kapnak a vállalattók étkezési kártyájukra (a juttatást érintő adóteher 100 százalékos átvállalásával). A vállalat 100 százalékban téríti a tömegközlekedéssel történő munkábajárás költségét, és a kötelező 18 Ft/km helyett 40 Ft/km összegű üzemanyag-támogatást is biztosít a saját gépjárművel munkába járó dolgozóinak - áll a vállalati közleményben.