Az év első hónapjában
hagyományosan sokan elmaradnak az Egyesült Királyságban az alapvető kifizetések teljesítésével, így a hitelek, a hitelkártya-adósságok törlesztésével és a lakbérfizetéssel.
A Which? brit fogyasztói érdekvédelmi csoport jelentése szerint az érintett háztartások száma az idén a decemberihez képest 400 ezerrel 2,3 millióra ugrott. Ez, bár soknak tűnik, hasonló az előző években tapasztalt mennyiséghez. A Világgazdaság által idézett, kétezer ember megkérdezésével készült havi felmérésből az is kiderült, hogy a válaszadók majdnem 59 százaléka rákényszerült vagy bizonyos használati tárgyainak eladására, a fogyasztás visszafogására vagy arra, hogy hozzányúljon a megtakarításaihoz.
Rocio Concha, a szervezet politikai igazgatója szerint a briteknek az idén a korábbinál is több támogatásra van szükségük. Arra kérte az olyan alapvető ágazatokban működő vállalkozásokat, mint az élelmiszeripar, az energetika vagy az internetszolgáltatás, hogy tegyenek többet az ügyfelek érdekében, és kerüljék a szükségtelen vagy tisztességtelen díjemeléseket.
A megélhetési válság és a magas infláció miatt nyolc hónapja tart a sztrájkhullám az országban, ami a CEBR gazdasági elemző intézet becslése szerint legalább 1,4 milliárd fontos kiesést okozott a gazdaságnak. Annak ellenére, hogy a közalkalmazotti munkabeszüntetések megnehezítik a mindennapokat Nagy-Britanniában, a lakosság nagy többsége egyetért azzal, hogy ezzel az eszközzel próbálnak az inflációval lépést tartó béremelést kicsikarni.