Magyar tervezők is szerepelnek az olasz divathét programjában

fashion Horizontal A milánói divathét legextrémebb ruhái
Models present creations during the Fendi catwalk show for the Women Fall/Winter 2022/2023 collection on the second day of the Milan Fashion Week in Milan on February 23, 2022. (Photo by MIGUEL MEDINA / AFP)
Vágólapra másolva!
A februári Milano Fashion Weeken, a Budapest Select ernyőmárka alatt bemutatkozó magyar tervezők két alkalommal is szerepelnek az olasz divathét hivatalos programjában - közölte a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) az MTI-vel.
Vágólapra másolva!

A közlemény szerint a Camera Nazionale della Moda Italiana (CNMI) és az MDDÜ 2018 óta tartó stratégia megállapodása ezzel újabb mérföldkőhöz érkezett: prezentációs formában három márka, az Unreal Industries, a Pinetime Clothing és a Zsigmond a CNMI Fashion Hubjában mutatkozik be.

Kollektív bemutató keretein belül a kifutón négy magyar divattervező - Abodi, Cukovy, Kata Szegedi és a TheFour - ismerteti meg a közönséggel legújabb kollekcióját

- tették hozzá.

Az Abodi, a Cukovy, a Kata Szegedi és a TheFour márka február 23-án mutatja be 2023/24-es őszi-téli kollekcióját a Scuola Militare Teulié történelmi épületében felállított kifutón.

A független helyszín presztízsértékű: egyrészt a nemzetközi piacra érett mentorált márkák szakmai fejlődését mutatja, valamint bizonyítja a Budapest Select ernyőmárka körül az utóbbi években kialakult megnövekedett érdeklődést az olasz divathéten - írták.

Illusztráció Forrás: Alessandro Levati/SGP/Alessandro Levati/Sgp

Előrelépésnek nevezték, hogy további mentorált márkák kaptak lehetőséget arra, hogy prezentáció formájában ismertessék meg legújabb darabjaikat a nemzetközi közönséggel:

az Unreal Industries, a Pinetime Clothing és a Zsigmond a milánói Palazzo dei Giureconsulti falai között február 21-én prezentálja legújabb kollekcióját.

"A magyar tervezők ismét a Budapest Select ernyőmárka alatt szerepelnek a milánói divathéten, amelyet az MDDÜ kifejezetten a hazai márkák külföldi bemutatására hozott létre. Az ernyőmárka célja, hogy a tervezők egyéni márkajegyeiket megtartva, egy közös, a piac számára egységesebb kommunikációval jelenjenek meg a nemzetközi eseményeken. A kezdetektől tapasztaljuk a fokozott külföldi érdeklődést a magyar brandek iránt, egy ilyen nagy presztízsű rendezvényen való részvétel a versenyelőny megerősítése és az értékesítésösztönzés miatt is fontos" - idézték a közleményben Forintos-Szűcs Anitát, a Magyar Divat & Design Ügynökség általános vezérigazgató-helyettesét.

A Milánói Divathét tavalyi bemutatója Forrás: AFP/Miguel Medina

Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója a közlemény szerint úgy fogalmazott, hogy

A rendszeres milánói megjelenés is ezt támogatja. A nemzetközi sajtó jelentős része ezen az eseményen találkozik először a magyar kreatívipar termékeivel a divatvilág egyik legkiemeltebb, legnívósabb helyszínén. A sikeres prezentációk és divatbemutatók, valamint a körülöttük kialakuló érdeklődés azt is indukálja, hogy az ország akár más, turisztikai aspektusból is a figyelem középpontjába kerüljön".

Mint írták, az év további részében a CNMI és az MDDÜ nemzetközi mentorprogramjának keretében B2B és személyes meetingeket, workshopokat és gyárlátogatásokat szervez a résztvevő márkáknak.
A program során a tervezők hiánypótló szakmai tudásra tehetnek szert a termékfejlesztés, a márkaépítés, a kommunikáció és a menedzsment területén egyaránt, mely ismeretek segítik őket külföldi terjeszkedésükben.

A program végére a kurzusok és mentorok segítségével a résztvevők készen állnak arra, hogy a külföldi showroomokban is bemutassák darabjaikat - tették hozzá.

Közölték azt is, hogy CNMI és a MDDÜ már 2018 óta áll szakmai partnerségben, melyet 2021. decemberében további 3 évre meghosszabbítottak. Az együttműködés célja, hogy elősegítsék a magyar divattervezők nemzetközi színtérre való belépését.