Megígérte a Wizz Air, hogy rendezi a legbosszantóbb működési problémákat

Wizzair, repülőgép
Gdansk, Poland ? May 29, 2019: Wizzair Airbus A320 airplane at Gdansk airport (GDN) in Poland. | usage worldwide
Vágólapra másolva!
A fogyasztóvédelmi hatóság állampolgári megkeresések nyomán hatósági eljárás keretében vizsgálta a Wizz Air Hungary Zrt. (Wizz Air) légitársaság 2022. január 1. és 2022. augusztus 15. napja közötti időszakban alkalmazott kereskedelmi gyakorlatát a légiutas jogokat érintő uniós rendelkezések betartása, valamint a fogyasztóvédelmi törvényben foglalt írásbeli fogyasztói panaszokra vonatkozó válaszadási kötelezettség teljesítése kapcsán.
Vágólapra másolva!

Az eljárás a légitársaság együttműködő magatartásának köszönhetően hatósági szerződéssel zárult, melyben

a Wizz Air a jövőre nézve kötelezettséget vállalt arra, hogy hatékony módon rendezi a kereskedelmi gyakorlatát járatkésés, járattörlés, visszautasított beszállás és a fogyasztói panaszok megválaszolása tekintetében, valamint biztosítja a légiutasok jogainak érvényesülését.

A fogyasztóvédelmi hatóság a döntéshozatalnál lényeges körülményként tekintett arra, hogy a Wizz Air vállalásai közvetlenül és pozitívan hatnak a fogyasztókra az általuk nyújtott kompenzációval, és a közérdek hatékony érvényesülését szolgálják mind az informatika fejlesztésekkel, mind a minőségbiztosítási rendszer bevezetésével, mind pedig a tájékoztató kampánnyal.

Illusztráció Forrás: AFP/Markus Mainka

A kötelezettségvállalások teljesítését azonban a fogyasztóvédelmi hatóság fokozottan ellenőrizni fogja, és - szükség esetén emelt összegű fogyasztóvédelmi bírság kiszabásával is - fel fog lépni a légitársasággal szemben, ha a szerződés be nem tartását észleli vagy ismétlődő jogsértést tapasztal, áll az Igazságügyi Minisztérium közleményében.