Világmárkák termékeit gyártja Magyarországon a P&G

P&G Csömör, gyár
A P&G csömöri gyára
Vágólapra másolva!
Az orosz-ukrán háború és az infláció okozta nehézségekről, a gazdasági kihívásokról nyilatkozott az Origónak a Procter&Gamble (P&G), a világ egyik legnagyobb fogyasztási cikkeket gyártó vállalatának közép-európai pénzügyi igazgatója, Kristina Pásztoroková.
Vágólapra másolva!

Az 1837-ben alapított, Cincinnati (Ohio állam, USA) székhelyű vállalat mottója: „különlegessé tesszük a mindennapokat". Márkái, mint az Ariel, a Lenor, a Pampers, az Always, a Braun, a Gillette, a Jar vagy a Pantene már nemzedékek óta megtalálhatók a családok nappalijában, konyhájában, a mosókonyhában, sőt még a fürdőszobában is. A termékek kiváló minősége köszönhető a rendkívül jól működő csapatmunkának, a felkészült, tapasztalt és a friss munkaerőnek is.

Habár a P&G-nél is jelentős szerepet kap a mesterséges intelligencia, de továbbra is keresik a fiatal mérnököket, szakembereket nem csak a gyártás, hanem a menedzsment területén is.

- mondta a régiós pénzügyi igazgató.

Kristina Pásztoroková, a Procter&Gamble (P&G) közép-európai pénzügyi igazgatója Forrás: P&G

Így reagál a vállalat a gazdasági kihívásokra

Az Origo kérdésére, miszerint milyen módszerekkel próbálja a vállalat kezelni az orosz-ukrán háború miatt felborult ellátási láncok problémáját, a pénzügyi vezető elmondta: „Mostanra már jelentős gyakorlatot szereztünk abban, hogyan küzdjük le az alapanyaghiányt, amennyiben jelentkezik, ebben a koronavírus-járvány is hasznos tanulópénz volt.

A koronavírus járvány negatív hatásai ellenére, vagy éppen ennek köszönhetően a vállalatnak sikerült kialakítania az alapanyag beszállításban és a logisztikában is egy olyan rugalmasságot, melyet ma is alkalmaznak. Egy ekkora vállalatnál, mint a P&G, a termelés, a kereskedők és a vásárlók együttes kiszolgálása miatt is fontos, hogy felkészülten reagáljanak az olyan helyzetekre is, mint a háború jelentette kihívások.

Az igazgató ugyanakkor azt is fontosnak tartotta hangsúlyozni, hogy az energiaárak emelkedése miatt náluk is növekedtek a gyártási költségek.„Jelenleg, ahogy a lakossági nagyfogyasztók, mi is emelt árat fizetünk. Míg a fogyasztói, polci árak meghatározása teljes mértékben a kiskereskedők hatásköre, a listaárak meghatározása már a beszállítóké.

Ahogy arról az Origo is írt, a cég az önkormányzattal közösen jelenleg hatástanulmányokat készít a geotermikus fűtés megvalósíthatóságáról az ottani gyárba.

Nagy kérdés persze, hogy az inflációs hatások hogyan érintik a vállalat termelését, és így végső soron a fogyasztókat is, akik a cég termékeivel a boltok polcain találkoznak:

„A P&G stratégiája a jelenlegi gazdasági körülmények között sem változik, termékeink kiváló minőségében nem ismerünk kompromisszumot.

Termékcsaládjaink a fogyasztókat is ösztönözni próbálják arra, hogy szokásaikat megváltoztatva saját háztartásaikban is környezetbarátabban éljenek" - mondta a pénzügyi vezető.

Cikkünk a következő oldalon folytatódik!