Titkos jelentéseket hordoznak a világmárkák nevei

woke capitalism, logók, logo, márka, világmárka, google, facebook, coca cola, tiktik, instagram, h and M, amazon, disney, netflix, microsoft, ibm, adidas
Vágólapra másolva!
Bár sokan nap mint nap vásároljuk a terméikeiket, látogatjuk az üzleteiket, mégsem feltétlenül tudjuk, hogy mit jelentenek az egyes márkák nevei, vagy azt, hogy honnan származnak. Pedig némelyik jelentése bizony meglepő. Akad közöttük rövidítés vagy épp elgépelés is. Válogatást készítettünk ezekből.
Vágólapra másolva!

A következő összeállításban, más források segítségével bemutatjuk, hogy vajon milyen titkos jelentéseket hordoznak ismert világmárkák nevei.

Google

A Google logója Forrás: AFP/Anadolu Agency/Ali Balikci

A mai cégóriás alapítói még a Stanford University hallgatóiként töprengtek azon, hogyan nevezzék el azt a weboldalt, ami adatokat indexelne. Az egyik javaslat a googolplex volt, ami a tíz hatványai közül a legnagyobb elnevezett szám. Az egyik diák rosszul írta le a "googol" részét a szónak, ebből lett a Google.

Pepsi

Jelenet egy Pepsi reklámból Forrás: Youtube.com

Az üdítőital feltalálója Caleb Davis Bradham (1867-1934) gyógyszerész azzal a céllal találta ki a Pepsit, hogy segítse az emésztést. Innen a népszerű ital későbbi elnevezése is, ugyanis a dyspepsia a gyomorrontás orvosi neve.

Adidas

David Beckham és felesége Victoria Beckham fotózkodik a cég logója előtt Forrás: FilmMagic/2009 Jon Kopaloff/Jon Kopaloff

A cégalapító Adolf Dassler akkor kezdett sportcipőket készíteni, amikor hazatért az első világháborúból. A mára világhírű márkát pedig a becenevéből (Adi) és a családnevének első három betűjéből alkotta meg.

Rolex

A Rolex a világ legdrágább luxusóráit gyártja Forrás: Getty Images/Leon Neal

– legalábbis így mesélte a cég alapítója, Hans Wilsdorf a különös históriát a mára legendássá vált márka nevének születéséről.

Amazon

Sokan azt gondolják, hogy a logón egy mosolygós fej látható, azonban a nyíl azt jelképezi, hogy az Amazonnál A-tól Z-ig bármit meg lehet vásárolni.

Jeff Bezos 1995-ben még Cadabrának akarta hívni a cégét, azonban az ügyvédjének sikerült meggyőznie őt, hogy a szó túlságosan hasonlít a cadaverhez (tetem, hulla). Így lett végül a társaság névadója a világ legnagyobb folyója, az Amazonas. Ugyanakkor a cégnév eredetének tartja magát egy másik verziója is: eszerint Bezost meggyőzték azok az állítások, amik szerint az ábécében előrébb álló betűvel kezdődő cégnevek sikeresebbek, mivel a vásárlók többsége egyszerűen "othonosabban" érzi magát ezen a "terepen", mint az ábécé második felében.

A cikk még nem ért véget, lapozzon!