A következő összeállításban, más források segítségével bemutatjuk, hogy vajon milyen titkos jelentéseket hordoznak ismert világmárkák nevei.
A mai cégóriás alapítói még a Stanford University hallgatóiként töprengtek azon, hogyan nevezzék el azt a weboldalt, ami adatokat indexelne. Az egyik javaslat a googolplex volt, ami a tíz hatványai közül a legnagyobb elnevezett szám. Az egyik diák rosszul írta le a "googol" részét a szónak, ebből lett a Google.
Az üdítőital feltalálója Caleb Davis Bradham (1867-1934) gyógyszerész azzal a céllal találta ki a Pepsit, hogy segítse az emésztést. Innen a népszerű ital későbbi elnevezése is, ugyanis a dyspepsia a gyomorrontás orvosi neve.
A cégalapító Adolf Dassler akkor kezdett sportcipőket készíteni, amikor hazatért az első világháborúból. A mára világhírű márkát pedig a becenevéből (Adi) és a családnevének első három betűjéből alkotta meg.
Egy reggel, amikor egy lóvontatta omnibusz felső emeletén utaztam Londonban, egy szellem azt suttogta a fülembe: Rolex"
– legalábbis így mesélte a cég alapítója, Hans Wilsdorf a különös históriát a mára legendássá vált márka nevének születéséről.
Jeff Bezos 1995-ben még Cadabrának akarta hívni a cégét, azonban az ügyvédjének sikerült meggyőznie őt, hogy a szó túlságosan hasonlít a cadaverhez (tetem, hulla). Így lett végül a társaság névadója a világ legnagyobb folyója, az Amazonas. Ugyanakkor a cégnév eredetének tartja magát egy másik verziója is: eszerint Bezost meggyőzték azok az állítások, amik szerint az ábécében előrébb álló betűvel kezdődő cégnevek sikeresebbek, mivel a vásárlók többsége egyszerűen "othonosabban" érzi magát ezen a "terepen", mint az ábécé második felében.
A cikk még nem ért véget, lapozzon!