Hetente ki kell jelölni egyes boltoknak, hogy melyik termékre hirdetnek akciót

Young woman with the cart shopping in hypermarket woman supermarket grocery food retail shopper shopping store shelf cheerful customer consumerism healthy market young mall choice cart lifestyle shop basket sale buyer purchase organic hypermarket trolley
Consumption And Consumerism. Portrait Of Young Woman With Shopping Cart In Market Buying Groceries Food Taking Products From Shelves In Store, Holding Glass Jar Of Sauce, Checking Label Or Expiry Date
Vágólapra másolva!
A kormány az árak letörése érdekében új eszközt vezet be legkésőbb július 1-jétől: akciók meghirdetésére fogja kötelezni a jelentős árbevétellel rendelkező élelmiszer-kereskedelmi láncokat - közölte a kormányszóvivő csütörtökön a Kormányinfón.
Vágólapra másolva!

Szentkirályi Alexandra elmondta: az inflációs adatok javulása a kormány intézkedéseinek köszönhetően már látható, de a kabinet az árak letörése érdekében egy új eszköz bevezetéséről döntött görög és francia példákat megvizsgálva.

Illusztráció Forrás: Origo

Az alapvető élelmiszereket 20 kategóriába sorolják, ilyen lehet például a baromfihús, a sajt vagy a kenyér, a péksütemény, a zöldség, a gyümölcs és a felvágott.

Az érintett kereskedelmi egységeknek valamennyi kategóriában egy-egy szabadon választott terméket kell az akciót megelőző 30 napban tapasztalt legalacsonyabb árnál legalább tíz százalékkal olcsóbban kínálni

- ismertette.

Az akciókra hetente kell kijelölni a termékeket.

Az akció nem vonatkozhat árstopos termékre. Az intézkedés várhatóan a jelentős árbevétellel rendelkező élelmiszerláncokat érinti majd, a legkisebb boltokra nem vonatkozik - közölte a kormányszóvivő.